Lectura se bucură de mare succes în rândul elevilor de la Avenor College, aceștia având șansa de a-și alege în fiecare luna cărți ce poposesc de la Editura Arthur direct în brațele și în inimile lor larg deschise, odată cu jurnalele special concepute pentru etapa de reflecție. Fascinați de cărți, elevii clasei a VI-a alfa și-au imaginat și cum ar fi să devină ei scriitori, susținând cu entuziasm o prezentare cu tema Dacă ar fi să scrii o carte”.

asele a V-a și a VI-a au realizat o anchetă literară cu tema „Daca aș fi un personaj…”. Astfel, elevii au intervievat atât copii de vârsta lor, cât și adulți, despre personajele pe care aceștia și-ar dori să le întruchipeze. Scarlett O’ Hara sau Harry Potter, Micul Prinț sau Phileas Fogg, Jane Eyre sau Hermione Granger, Sherlock sau D’Artagnan? Auggie sau Matilda? Winnetou sau Sophie? Acestea sunt numai câteva dintre numele alese din literatura universală.

Cei intervievați au explicat ce calități admiră la personajele alese, relatând și scene favorite de acțiune în care eroii lor sunt implicați. Proiectul s-a încheiat cu un moment de reflecție asupra asemănărilor și deosebirilor existente între modelele generației actuale și cele ale adulților. Am descoperit împreună că valorile umane rămân aceleași: curaj, inteligență, prietenie, loialitate, perseverență, empatie, spirit de aventură.

Poezia ocupă, de asemenea, un loc important în cadrul disciplinei Limba și literatura română. Proiectul „Poetul lunii” stă mărturie: copiii își aleg lunar câte o poezie a unui autor recomandat, pe care o recită cu emoție fermecătoare înaintea colegilor de clasă.  Desigur, elevii pot deveni,  la rândul lor, creatori. Astfel, copiii de la clasa a VI-a delta au prezentat Sensory poem, ce a constat în crearea unei poezii despre cele 5 simțuri. Versurile au făcut referire la auz, văz, miros, tactil, gust, dar și la emoții, în acord cu prima temă transdisciplinară de la Avenor College, Coduri și simțuri. Elevii au îmbinat cunoștințele de teorie literară (figuri de stil învățate și tipuri de rimă), exersându-și totodată creativitatea și empatia, privind lumea prin ochii unor vietăți sau ai unui obiect. Copiii au realizat și imagini sugestive pentru poeziile compuse, la final amuzându-se și încercând să ghicească cui aparține inedita perspectivă asupra realității.

Orele de comunicare orală se număra și ele printre favoritele elevilor noștri, nerăbdători să decripteze coduri îmbinate – de exemplu, cum „să citească” un text multimodular (afiș publicitar, reclamă etc.), analizând relația text-imagine.

Puteți vedea în galeria foto de mai jos câteva dintre creațiile elevilor.