Întrebări frecvente

Acreditare, autorizare - Avenor este o instituţie de învăţământ acreditată? 

Avenor College (grădiniţă şi şcoală) funcţionează în condiţii de deplină legalitate: elevii de la Avenor se pot transfera sau îşi pot continua studiile la oricare altă şcoală (de stat sau particulară) care funcţionează legal în sistemul de învăţământ românesc. 

Grădinița Avenor este acreditată din iunie 2011.

În ce limbă se face predarea?

La nivel de grădiniţa, predarea se face în limba engleză (de către profesori români, dar şi de către profesori vorbitori nativi de engleză).

Ce fel de grădiniţă este Grădiniţa Avenor? 

Grădiniţa Avenor este o grădiniţă cu predare în limba engleză unde se implementează un curriculum britanic. Educatorii de la grupe sunt români, buni vorbitori de engleză, dar copiii fac ore şi cu profesori vorbitori nativi de engleză. Filozofia educaţională se bazează pe “structured play” ceea ce înseamnă ca toate activitătile se desfăşoară din punctul de vedere al copiiilor ca o joacă; este însă vorba de o joacă structurată, educatorul organizând clasa şi selectând activităţile astfel încât cei mici sa atingă obiectivele educaţionale într-un mod plăcut şi lipsit de efort.

De la ce vârstă sunt acceptați copiii la grădinița Avenor?

Copiii sunt acceptați cu începere de la 2 ani. Folosim o metodă specială de acomodare care asigură succesul integrării copiilor de vârste fragede.

Ce acte sunt necesare pentru înscrierea la grădiniță?

  • Formular de înscriere completat;
  • Contract de școlarizare;
  • Copii dupa actele de identitate ale părinților;
  • Copie după certificatul de naștere al copilului;
  • Dosar medical (fișă medicală, aviz epidemiologic, rezultatul exsudatului faringian și nazal, examen coproparazitologic, copie carnet vaccinări);

Ce trebuie sa aibă copilul în săculeț? 

Pentru un mai bun circuit gradiniță-acasă, vă rugăm să pregătiți un rucsac personal al fiecarui copil, care trebuie să circule zilnic între grădiniță și casă, conținând cel puțin: 

  • Un schimb de haine care trebuie verificat în fiecare zi;
  • Pamperși, șervețele umede (dacă este cazul);
  • Cremă de plajă și pălăriuțe pe timp de vară;
  • Mănuși și echipament de schi pe timp de iarnă.

Rucsacul nu trebuie să conțină un prosop personal, deoarece, din motive de igiena, folosim prosoape de hartie, care se aruncă. 
La intrarea în grădiniță, copilul va trebui să aibă papuci de interior cu numele lui pe ei. În fiecare luni, copiii cu program prelungit au nevoie de pijama. Toate aceste obiecte vor pleca vineri acasă la spălat.

Ce se întâmplă dacă un copil are un „accident”?

Din când în când, se mai întâmplă și accidente. Copiii au tendința să se implice foarte mult în ceea ce fac și lasă mersul la toaletă până în ultima clipă. Nu facem mare caz din asta, doar îi asigurăm că accidente de genul acesta se pot întampla și le dăm o explicație vizavi de cum se poate remedia această situație: “Altă dată, poate ar trebui să venim mai devreme ca să evităm acest lucru.” Un lucru important este însă să aibă cel puțin un schimb de lucruri în săculeț pentru a putea fi schimbat. (În caz de diaree, copilul trebuie ținut acasa încă 48 de ore de la revenirea completă, pentru că un copil poate încă purta virusul chiar dacă nu are o simptomatologie clară).

Ce se întâmplă dacă un copil plânge când părinții sunt plecați? 

Nevoile emoționale ale unui copil sunt la fel de importante ca orice altă arie de dezvoltare. Vom încerca să-l liniștim și să-l calmam aducându-i aproape obiectele, lucrurile sau mesajele familiare fiecărui copil. Fiți siguri că dacă acest lucru nu se întamplă, vă vom contacta la numărul de telefon pentru situații de urgență.

Cum pot să-mi ajut copilul să se acomodeze? 

Copiii pot avea diferite abordări privind acomodarea. Educatorii grădiniței, cu ani de experiență în acest domeniu, se vor ocupa de micuț, fie că plecați în timp ce copilul este preocupat de ceva, fie că îi spuneți ferm ‘La revedere, ne vedem la ora X’. În ambele cazuri, însă, este foarte important să vă țineți promisiunea de a reveni la timp, pentru că 5 minute este un timp mult prea lung pentru un copil în proces de acomodare. Dacă un copil nu poate fi liniștit ori calmat, va vom suna de îndată la numărul pentru urgențe.

Cum pot să fiu implicat ca părinte în procesul de învățare al copilului meu? Cum pot menține contactul cu ceea ce se întâmplă la grădiniță?

La începutul fiecărui an, se vor trimite acasă obiectivele grupei de vârstă respective, pe diferite arii de dezvoltare. Educatoarea va trimite, de asemenea, săptămânal, informații atât despre tema mare (care se întinde pe parcursul a 6 săptămâni), cât și despre sub-tema săptămânală cu activitățile aferente împărțite pe arii de dezvoltare, activități ce pot fi reluate acasă.

Ce e indicat să poarte copiii la grădiniță?

Suntem o grădiniță care crede că experiențele senzoriale de orice tip aduc un aport esențial în procesul de dezvoltare al oricărui copil; folosim zilnic diferite tipuri de lipici și culori, copiii se joacă cu diferite materiale și substanțe de diferite texturi și consistențe. Copiii poartă șorțulețe în timpul acestor activități, dar asta nu înseamnă însă că nu își vor păta hainele. De aceea, ar fi indicat să vă îmbrăcați copilul cât mai practic, astfel încât să se poată bucura din plin de toată această gamă de activități.

Ce se întâmplă dacă un copil se îmbolnăvește în timp ce este la grădiniță?

În formularul de înscriere, vi se va cere să lasați un număr în caz de urgențe, în plus față de alte numere de contact. Dacă copilul dumneavoastră se îmbolnăvește, el va fi mai întâi consultat de medicul grădiniței, după care, dacă este necesar, vă vom contacta la numarul pentru urgențe pentru a prelua copilul de la grădiniță. În funcție de afecțiune, este posibil ca copilul să trebuiască să fie ținut acasă pe toată perioada de convalescență. Această responsabilitate parentală este vitală pentru funcționarea normală a unei grădinițe.

Pot copiii să-și aducă jucarii la grădiniță?

În perioada de acomodare, un copil poate aduce o jucarie “de alinare”, care să îl ajute pe tot acest parcurs. În general, descurajam copiii care vor să aducă jucării, bijuterii sau diferite alte obiecte la grădiniță, pentru că acestea se pot pierde sau deteriora.

Ce se întamplă dacă un copil are anumite restricții la mancare?

Restricțiile la mâncare, precum și diferitele alergii vor fi notate în fișa medicală completată de medic și transmise mai departe întregului personal al grădiniței. Astfel, se va putea sorta sau înlocui mancarea primită de la compania de catering. Meniul săptămânal este trimis în ziua de vineri pentru săptămâna ce urmează, astfel încât părintele să-l poata studia și anunța schimbarea necesară.

Dacă un copil încă poartă scutece poate veni la grădiniță?

Procesul de renunțare la scutece ține de o anume independență a copilului pe care acesta o va căpăta cu timpul. Grădinița acceptă acest lucru, considerând procesul parte integrantă a ariei de dezvoltare personală, socială și emoțională. Recomandăm însă o comunicare și o atitudine consecventă a părinților, esențiale în tot acest proces.

Pentru o mai bună acomodare, cum este indicat să înceapă copilul grădinița – cu un program scurt sau cu un program lung?

Procesul de acomodare depinde în egala măsură atât de atitudinea copilului, cât și a părintelui. Recomandările privind acest lucru pot fi făcute de educator după câteva zile de observație.

Care sunt metodele de evaluare ale copiilor?

Educatorii au un caiet de observații în care își notează în mod constant impresiile și sugestiile în legătură cu fiecare copil. Pe baza acestor observații se vor face evaluarile semestriale, care vor ajunge la părinți. Când atenționează un copil, educatorii sunt atenți să nu-și exprime remarcile ca pe o serie de critici negative, care să ducă la reprimarea creativității. Educatorii de la grădinița Avenor le oferă copiilor șansa să experimenteze și să-și găsească propriile soluții la anumite probleme.

Care sunt metodele prin care disciplinăm copiii?

Una din metodele de disciplinare este momentul numit “stop and think” - moment în care copilul în cauză poate discuta fie cu educatorul sau cu directorul în legătură cu “incidentul” respectiv - nu într-un loc anume, nu cu o persoană anume, spre a nu asocia persoana sau locul cu unul de pedeapsă.