Gareth Avanell

Gareth Avenell

Profesor de Science (Biologie, Chimie, Fizică)

Diriginte clasa a 10-a

 

Lumea se schimbă într-un ritm alert. În iulie 1969, oamenii au ajuns pentru prima dată pe Lună. Astăzi, elevii au telefoane cu o tehnologie mai performantă decât a navetei spațiale care i-a dus acolo, Apollo 11. Aceste telefoane pot face fotografii, le pot localiza cu ajutorul GPS-ului și le pot încărca pe internet, astfel încât prietenii și familia să le poată comenta de la un continent distanță.

Pe măsură ce lumea evoluează, educația trebuie să țină pasul. Einstein ar fi spus că „dacă continuați să faceți aceleași lucruri, așteptați-vă să obțineți aceleași rezultate”. Ca educatori, trebuie să evoluăm și să îmbunătățim și funcționalitatea sălilor noastre de clasă.

Locurile de muncă cel mai bine plătite în viitor probabil că nu există încă, prin urmare, nu avem nevoie de copii care să-și amintească exact faptele, ci care să învețe activ și să deprindă noi abilități. Forța de muncă a viitorului trebuie să poată absorbi rapid informații noi, să analizeze și să evalueze cât de utile sunt și să le pună în aplicare, chiar dacă aceasta înseamnă respingerea sau schimbarea ideilor mai vechi. Aceasta este esența metodei științifice.

În timp ce predăm Biologia, Chimia și Fizica, îi pregătim pe copii să folosească abilități care le vor permite să devină elevii de succes ai viitorului. Elevii noștri pot descoperi noi surse de energie regenerabilă sau cum să conecteze creierul uman direct la tehnologie. Poate vor vindeca cancerul, vor călători pe Marte sau vor aduce pacea în lume. Descoperirile fascinante și uimitoare sunt chiar la orizont.

Pentru a le oferi un sprijin real elevilor este esențial ca aceste abilități să fie nu numai teoretice, ci și bazate pe experiențe practice. Oamenii descoperă și învață cel mai bine interacționând cu mediul din jurul lor. Un copil învață foarte repede că focul este fierbinte, iar prin realizarea unor experimente științifice, elevii pot învăța rapid să aplice teoriile care nu sunt întotdeauna ușor de înțeles sau de vizualizat.

Am absolvit Academia Christ Church din Canterbury, cu specializarea Biosciences și Sports Science, și am absolvit studii postuniversitare la Londra folosind fiziologia, nutriția biochimică, biomecanica și neurologia pentru a evalua și a îmbunătăți performanțele umane. Pentru elevi, termenii tehnici nu sunt întotdeauna interesanți, dar când le spun că „electrocutam” creierul uman, au multe întrebări.

Am predat Biologia, Chimia și Fizica în școli din Marea Britanie și am coordonat programul Taekwondo la Universitatea Christ Church peste 10 ani. Sunt dornic să folosesc tehnologia atunci când predau și încurajez utilizarea telefoanelor, tabletelor și laptop-urilor la fel cum le folosesc profesioniștii la locul de muncă. Am cunoștințe vaste despre practica experimentelor științifice care îi implică pe elevi și le permit să realizeze conexiuni cu materia pe care o studiază. Lecțiile mele sunt pline de energie și explozive, uneori literalmente.

În acest an voi fi și dirigintele clasei a 10-a. Diriginții joacă un rol important în dezvoltarea elevului, sunt ca un al treilea părinte aflat la școală. Aceștia creează legături și armonie între părinți, conducerea școlii și viața academică atât a elevilor, cât și a cadrelor didactice care predau la clasă. Rolul dirigintelui este acela de a facilita și de a sprijini dezvoltarea socială și emoțională a elevilor, astfel încât aceștia să fie cel mai bine pregătiți pentru a-și îndeplini obiectivele de învățare. Ei sunt primii la care apelează elevii atunci când au nevoie de ajutor, persoane în care pot avea încredere și de la care știu că vor primi sprijin. Dirigintele trebuie să seteze standarde foarte ridicate pentru elevi, atât din punct de vedere moral, cât și academic.

Este important ca elevii nou-veniți și cei care își continua educația la Avenor să se simtă cu toții membri în echipa clasei a 10-a. Acest lucru nu va fi dificil, deoarece atmosfera de la Avenor este foarte primitoare și focusată pe comunitate. Întotdeauna am creat grupuri de învățare cu legături foarte strânse, ale căror membri se pot baza unul pe celălalt, dar și pe mine pentru susținere.

De asemenea, am fost deseori în situația de a-i ajuta pe elevi să depășească dificultățile specifice vârstei și să-și găsească locul în lume. Este o perioadă dificilă în viața elevilor, iar așteptările din ziua de azi sunt foarte diferite. Lumea se schimbă atât de repede, uneori elevii nu sunt siguri care le este locul. Există, de asemenea, probleme universale cu care se confruntă toți adolescenții, indiferent de școală sau naționalitate, cum ar fi prietenii / prietenele, ce este “cool”, cum îi percep ceilalți, etc. Le voi fi alături elevilor mei oricând vor avea nevoie de ajutor. Ușa mea este întotdeauna deschisă.