Am început anul școlar 2016-2017 reflectând la tot ce s-a întâmplat pe parcursul anului trecut, cu bune sau cu experienţe din care avem de învăţat.

Avem împliniri, nu puţine, pe care ne bucurăm să vi le (re)amintim: rezultatele excepţionale ale absolvenţilor noştri de clasa a VIII-a, atât la examenele internaţionale Checkpoint, cât şi la Evaluarea naţională. Şcoala noastră continuă să se situeze în top 10 al şcolilor din Bucureşti, aşa cum ne-a obişnuit de la prima generaţie de absolvenţi. Componenta internaţională a structurii academice reprezentată de Cambridge Curriculum a fost şi anul acesta încununată cu succesul punctajelor de la examinările Cambridge, la toate nivelele.

Avem cu ce ne mândri: o comunitate frumoasă, cursivitate în trecerea şi petrecerea generaţiilor, de la clasa pregătitoare până la liceu. Elevi talentaţi, motivaţi, curioşi, pe profilul pe care ni-l dorim cu toţii. Un corp profesoral articulat, colegi obişnuiţi să lucreze şi să acţioneze în echipă, în beneficiul generaţiilor pe care le călăuzesc.

Ducem mai departe lucrurile ambiţioase la care ne-am angajat, promisiunile pe care ni le-am făcut şi vi le-am făcut. Începând din septembrie, ne alăturăm ansamblului de şcoli de elită din întreagă lume circumscrise programului Common Ground Collaborative (CGC), despre care aţi aflat încă din primăvară trecută. Expertul în educaţie Kevin Bartlett a fost și anul acesta alături de noi și ne-a ghidat în urmărirea obiectivului fundamental al oricărei instituţii şcolare: învăţarea. Întreagă perspectiva a actului de învăţare, predare, evaluare va sta sub semnul celor trei componente (3C) ale programului CGC: Concepts (ansamblul de cunoştinţe), Competencies (capacitatea de a folosi şi articula conţinuturile deprinse), Character (uşor de înţeles ce înseamnă). Preocuparea tuturor educatorilor se va îndrepta spre învăţarea vizibilă, realizabilă în orice moment al zilei, în orice colţ al campusului.

Alături de programele cu deschidere internaţională, Avenor College va continuă să se preocupe de conectarea cu instituţii cu bune practici în sistem, novatoare şi remarcabile sub aspect calitativ: partenariatul cu Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”, ansamblul de şcoli şi ONG-uri din organizaţiile Coaliţia pentru Educaţie şi Restart în Educaţie, Centrul Naţional pentru Curriculum, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Considerăm că am ajuns în acel moment al maturizării şi profesionalizării în care să putem lega parteneriate pe termen mediu şi lung, în cadrul cărora să reprezentăm o voce distinctă şi respectată, o sursă de inspiraţie pe modelul bunelor practici pe care le-am acumulat la Avenor.

Sunt conştientă, dragi părinți, de faptul că aceste informaţii, realizări sau proiecte va pot părea abstracte şi, aparent, cu un impact redus asupra interesului dumneavoastră principal şi punctual: ce îl aşteaptă pe copilul meu în acest an şcolar? Cum pot să îl ajut, în calitatea mea de părinte, să străbată cu bine lunile de şcoală şi să aibă satisfacţia muncii împlinite? Cum îl poate ajuta şcoala să depisteze interesele, talentele, pasiunile copilului meu? Cum şi cât de exact pot să mă încred că evoluţia lui şcolară este călăuzită de sensul ascendent al progresului? Cum şi cât de fericit va fi copilul meu la şcoală, zi de zi, în zile bune şi fructuoase, dar şi în zile cu insatisfacţii şi neajunsuri?

Vă invit, dragi părinţi, dragi membri ai comunităţii Avenor, să ne însoţiţi în călătoria care a început pe 1 septembrie. Veţi constata că demersurile pe care le-am angajat, de a ne conecta la mediile cele mai productive, atât în plan naţional cât şi internaţional, sunt în strânsă legătură cu beneficiul de zi cu zi pe care îl va avea copilul dumneavoastră, elevul nostru. Vă invit să împărtăşim experienţe, informaţii, sfaturi şi lecţii de viaţă. Să creştem, şi în acest an şcolar, tot împreună!

Cu gândul bun,

Dana Papadima - Director educațional