Profesorii care fac parte din echipa de leadership a școlii iau parte la un curs internațional care îi ajută să își dezvolte abilitățile, cunoștințele și încrederea de care au nevoie pentru a conduce o echipă performantă într-o școală internațională și pentru a îmbunătăți practica în clasă. Pe parcursul programului National Professional Qualification for Middle Leaders (NPQML), profesorii noștri pregătesc câte un proiect menit să răspundă unei nevoi a departamentului pe care îl reprezintă. 

Octavia Paul, profesor de limba franceză la Avenor College și lider al departamentului de Modern Foreign Languages, este unul dintre membrii echipei de leadership implicați în acest program. Astăzi, Octavia ne vorbește despre proiectul ei, „How can technology improve children’s listening and speaking skills?”.

Ne poți descrie pe scurt proiectul tău?

Voi documenta progresul copiilor de ciclul primar și al unor clase de gimnaziu folosind atât materialele obișnuite, cum ar fi cărți, caiete sau fișe de lucru, cât și diverse platforme online. Urmăresc impactul tehnologiei în progresul academic al elevilor la limba franceză și influența acestora asupra abilităților de ascultare (listening) și vorbire (speaking).

Știu că tehnologia este o parte importantă din viața elevilor noștri și, bazându-mă pe entuziasmul lor, am ales să folosesc câteva unelte IT în scop educațional. Este vorba despre manuale digitale, platforma Kerboodle și MyDynamicLearning, dar și multe alte activități interactive online.

Cum ți-a venit ideea proiectului și care este impactul lui în viața academică a elevului?

Pornind de la copilul mic, care ascultă și imită limbajul auzit, am decis să mă concentrez pe aceste două abilități. Limbile străine au fiecare particularitățile lor, de la grupuri de sunete, la semne ortografice specifice limbii franceze, iar un elev poate fi copleșit de volumul diferențelor dintre limbile cunoscute de el. De aceea, ales să vorbesc despre impactul platformelor online și al software-ului folosite la orele de limbi straine, cu focus pe abilitățile de ascultare și vorbire. 

Cu ajutorul instrumentelor digitale, profesorul are posibilitatea de a personaliza o activitate în funcție de nivelul și nevoile elevilor. La rândul său, copilul poate asculta și urmări povești sau activități interactive simultan; poate accesa resursele de acasă și își pot autoevalua abilitățile. 

Toate resursele alese de noi pentru orele de limbi străine pot ajuta elevii să își depășească eventuala lipsă de încredere sau teama de a pronunța „corect”, să exerseze în ritmul lor, acasă sau la clasă și îi pot motiva să continue să lucreze, chiar dacă fac greșeli la început. 

Care sunt rezultatele pe care le vizezi până la finalul acestui proiect?

Rezultatele pot fi vizibile deja, la elevii care au început să folosească tehnologia la clasă: sunt entuziasmați la ore, uneori chiar competitivi pe diverse platforme, mai ales pe cele care oferă punctaj clar și clasament. Sunt curioși și relaxați când folosim aceste resurse, știu ce urmează la fiecare tip de exercițiu și au șansa de a reface o activitate, dacă își doresc. Greșelile sunt permise: se amuză de accentele diferite, de personajele întâlnite; au rezultate mai bune și progres vizibil atunci când combină materia studiată la clasă, folosind manualul fizic și notițele personale, cu platformele online folosite acasă.

Pentru a putea dovedi că acest proiect are succes, progresul și efortul elevilor ar trebui să depășească așteptările (exceeding expectations) pe măsură ce folosesc toate aceste resurse în învățarea limbilor străine.

Alături de Octavia Paul, alți șase profesori ai școlii noastre participă la programul NPQML. Fiecare dintre proiectele lor își propune să răspundă unei nevoi de predare identificate de liderii noștri pe parcursul carierei lor în educație.

Vă invităm să urmăriți pe blogul nostru seria de interviuri despre proiectele NPQML ale profesorilor Avenor College.