Proiectul elevilor de clasa a 7-a „Pagini de vlog” ajunge la final în această săptămână. În cele 5 episoade filmate de echipa „Alfa cu cartea”, sub îndrumarea Oanei Ungureanu, profesoara de limba română, copiii fac recomandări de lectură. Iar în episodul final, povestea și peripețiile se mută pe Zoom. 

Avenor College: Cum ați ales numele de „Pagini de vlog” și cum a început povestea acestui proiect?

Oana Ungureanu: Denumirea proiectului „Pagini de vlog” a fost aleasă de copii în urma unui brainstorming la o oră de română. Este un proiect care a luat naștere din dorința de a-i provoca pe elevii mei de la clasa a 7-a să continue tradiția lecturii, aspect pe care noi, la Avenor, punem foarte mult accent. Proiectul a luat naștere odată cu începutul acestui an școlar, iar pentru pregătirea lui elevii au beneficiat de câteva sfaturi ale unui invitat special, jurnalista Cristina Bazavan. Ne-am pus pe treabă și am reușit să filmăm 5 episoade.  

Avenor College: Cum au reacționat elevii la propunerea de a realiza un vlog?

Oana Ungureanu: Copiii au fost foarte încântați! La un moment dat nici nu mai conta câte pagini are cartea, până când trebuie să o citească, nici măcar faptul că trebuie să rămână după școală în bibliotecă pentru filmări. Au primit cu mare interes această provocare, s-au organizat, au format echipe, și-au împărțit sarcinile de lucru. 

Avenor College: Având în vedere că nu s-au putut întâlni la școală pentru a filma, cum au realizat copiii ultimul episod al seriei? 

Oana Ungureanu: Le-am propus elevilor să filmăm ultimul episod în noile condiții, iar ei au fost ușor nedumeriți cu privire la cum se va desfășura totul. Sincer, la început nici eu nu am știut, apoi, am aflat că pe Zoom se poate înregistra, iar copiii au mai venit cu unele ponturi pentru ca filmarea să fie de mai bună calitate. La inițiativa lor, am făcut un grup pe care l-am folosit pentru a ne distribui sarcinile. Ne-am întâlnit pe Zoom într-o zi, după ore, și am început să filmăm. 

Pentru ca filmările să decurgă bine, toată lumea trebuia să știe precis ce are de făcut. Elevii au simțit organizarea ca fiind deficitară din lipsa interacțiunii și ne-a luat mai mult timp până totul a fost clar pentru toți. Dificultățile au apărut din cauza conexiunii la internet, dar asta a fost și un motiv de distracție. Când cineva nu ne mai auzea sau se bloca, râsul nu avea cum să nu apară. 

Mai jos puteți afla direct de la copii cum a fost experiența filmării episodului final din Pagini de vlog.

„Când am auzit de la Miss această propunere prima oară, am fost suspicioasă, pentru că totul urma să fie pe online, pe Zoom. După, acea experiența mi s-a părut interesantă. Când am filmat am simțit ceva diferit, erau emoțiile. Mi-am dat seama de asta pentru că, așa cum se poate vedea și în video, mă tot legănam pe scaun, încercam să fiu cât mai naturală.”

Deea (clasa a 7-a alfa)

„La început mi s-a părut puțin ciudat, știind că nu putem filma așa cum eram obișnuiți, dar a ieșit foarte bine! M-a surprins naturalețea noastră, de aceea cred că este cel mai bun episod de până acum.”

Mario (clasa a 7-a alfa)

„La început am zis ok, m-am gândit că are Miss ceva în plan, iar la filmări mi s-a părut foarte amuzant și ne-am distrat foarte mult. Când am vizionat produsul final, am avut un sentiment ciudat fiindcă mă vedeam acasă și nu la școală, așa cum eram obișnuită. Totul a decurs autentic, am făcut exact ce reușeam să facem și la școală atunci când ne întâlneam să puneam la cale un nou episod.”

Maria (clasa a 7-a alfa)

Vă invităm, așadar, să urmăriți episodul final din Pagini de vlog dedicat romanului Vânătorii de Cărți, de Jennifer Chambliss Bertman.