Rodica Hațegan

Profesor de muzică

Din dorinţa de a promova iubirea pentru muzică şi pentru tot ceea ce ne înconjoară, am ales o carieră în educaţie. Predatul pentru mine este un mod de a-mi împărtăşi talentele şi creativitatea, încercând să fiu un bun exemplu şi o sursă de inspiraţie pentru elevii mei zi de zi. Muzica ajută elevii să-şi descopere creativitatea, aduce oamenii împreună şi creează un sentiment al comunităţii.

Am început să studiez violoncelul şi pianul de la vârstă de 10 ani, iar cu timpul am învățat să cânt și la chitară, ukulele, bass, blockflute, muzicuţă şi tobe.

M-am născut în Albă Iulia, unde în 1995 am terminat Liceu de Muzică şi Arte Plastice. În 2001, după ce am absolvit Academia de Muzică Gh. Dima din Cluj Napoca, am venit în Bucureşti. Aici am lucrat ca profesoară de muzică la o şcoală privată şi ca muzician profesionist. Stilul meu de predare este influenţat de experienţă acumulată în diferitele proiecte la care am participat ca muzician profesionist, colaborând cu diferite trupe, coruri şi orchestre. În 2001, am participat la un proiect cu trupa Sensor, având numeroase spectacole şi concerte, dintre care le-aş menţiona pe cele care au făcut parte din stagiunea Teatrului Naţional din Bucureşti, teatru cu instrumente de percuţie neconvenţionale. Ultima mea participare cu trupa Sensor a fost în 2010, la Concertul Starfloor din Paris, unde am fost invitată să fac partea de percuţie pentru piesele Innei.

De-a lungul anilor, începând cu 2001 și până în prezent, am predat în școli internaționale, atât în București, cât și în Shanghai, China, Panama City, Panama și Phnom Penh, Cambodgia.

Folosindu-mi creativitatea şi experienţă de profesor, caut să-mi structurez lecţiile cât mai atractiv, încercând să urmăresc cât mai mult interesul elevilor. Încerc să le creez un mediu cât mai confortabil în care respectul reciproc este una dintre valorile de bază. Învăţarea se întâmplă prin participarea în timpul orei de muzică la diferitele activităţi teoretice şi practice şi prin implicarea în realizarea concertelor ce se desfăşoară în timpul anului şcolar.

Îmi place să cred că metodele mele de predare sunt inovatoare, metode care permit elevilor mei să fie cât mai creativi şi expresivi. Mă consider o profesoară plină de imaginaţie şi resurse, lecţiile fiindu-mi apreciate de elevi.

Meseria de profesor mă definește pe deplin. Pe parcursul activității mele cu copiii, am învăţat că dacă elevii ştiu că profesorul crede cu adevărat în reuşită lor, copiii prind aripi. Încrederea reciprocă elev-profesor creează un mediu de învăţare plăcut și duce la obținerea unor rezultate academice minunate.