Curriculum-ul grădiniței Avenor promovează învățarea prin joacă și experimentare și aplică programa britanică pentru educație timpurie, Early Years Foundation Stage (EYFS), pentru copii cu vârste  de la 2 la 5 ani.

Cele 4 principii care modelează practica educațională în grădiniță sunt:

Fiecare copil este unic, învață constant și poate fi flexibil, capabil și încrezător în forțele proprii.

Copiii învață să fie puternici și independenți prin relații pozitive cu cei din jur.

Copiii învață și se dezvoltă armonios în medii ofertante, în care experiențele lor răspund nevoilor individuale și unde există un puternic parteneriat între educatori și părinți.

Copiii învață și se dezvoltă în moduri diferite și în ritmuri diferite.

 Punem mare preț pe abordarea educațională holistică și multi-senzorială ce se adresează deopotrivă minții, emoției și simțurilor. Promovăm un tip de învățare prin joacă și experiment, prețuind, în egală măsură, toate cele patru stadii de excelență în formarea unui om complet:

  • EXPLORAREA
  • DESCOPERIREA
  • CUNOAȘTEREA
  • EXCELENȚA

La grădinița Avenor întâlnești un tip de învățare aparte. Activitățile sunt inițiate de copii și implică oameni, obiecte, idei, experiențe și situații care îi angajează și-i motivează pe perioade îndelungate de timp.

Credem în creativitate și o stimulăm prin toate ariile de dezvoltare. La Avenor, grija, afecțiunea și încrederea încurajează toți copiii să-și asume riscuri și să experimenteze. Cu mic, cu mare învățăm din greșeli și depășim momentele dificile, cu zâmbetul pe buze.Iubim la nebunie jocul și imităm la scară mică, situațiile din viață. În fiecare săptămână, schimbăm tema și resursele educaționale, iar clasa capătă dimensiuni de poveste. Copiii adoră să fie, pe rând, doctori, pompieri, astronauți, fermieri, eschimoși sau gardieni protectori ai mediului, mânuind și denumind cu ușurință, instrumentele folosite de „oamenii mari”.

În planificarea activităților și îndrumarea copiilor ne concentrăm pe diferitele moduri în care aceștia învață. Prin caracteristicile unei învățări eficiente pe care le urmărim susținem copilul în a rămâne motivat și eficient în învățarea proprie:

- Joc și explorare - motivăm copiii să investigheze și să experimenteze mediul din jurul lor și să încerce 'o dată'.

- Învățare activă - încurajăm copiii să se concentreze și să continue să încerce chiar daca întămpină dificultăți și să se bucure de realizări

- Gândire critică și creativă - oferim ocazia copiilor să dezvolte și să împărtășească ideile proprii, să realizeze conexiuni între idei și să dezvolte strategii pentru a îmbogăți propria învățare.

După timpul petrecut de copil la grădinița Avenor, toată familia va fi uimită să remarce progresele făcute în domenii de dezvoltare legate de:

Principalele arii de învățare (Prime Areas of Learning):

1. Dezvoltare personală, socială și  emoțională (Personal, Social and Emotional Development);

2. Dezvoltare psiho-motrică (Physical Development);

3.  Comunicare și Limbaj (Communication and Language);

 Arii de învățare specifice (Specific Areas of Learning):

4.  Scriere și citire (Literacy);

5.  Matematică (Mathematics);

6.  Cunoașterea mediului înconjurător (Understanding the World);

7.  Artă și Design (Expressive Arts and Design).

Aceste arii de dezvoltare se traduc la nivelul clasei într-o serie de ARII DE EXPERIENŢĂ structurate în așa fel încât la fiecare colț te așteaptă o nouă aventură:

  • Zona de construcții
  • Joc de rol
  • Apă și nisip
  • Universul în miniatură (Small world)
  • Biblioteca
  • Zona auditivă
  • Zona de știință și investigație
  • Zona de antrenament grafic
  • Zona de dezvoltare matematică
  • Zona estetică și creativă
  • Zona experiențelor culinare
  • Zona experiențelor tactile
  • Computer

Programa pentru Year 1, grupa mare, este construită după Curriculum-ul Național din Anglia pentru nivelul 1 - anul I. Planificăm activități adecvate pentru a dezvolta și mai mult abilitățile copiilor, a a le satisface nevoile și a extinde cunoașterea lor în diferite arii: Engleză, Educație pentru dezvoltare Personală, Socială și Sănătate, Educație Fizică, Matematică, Științe și TIC, Muzică, Artă, DFesign și Technologie, Istorie și Geografie. Proiectăm oportunități de învățare care să susțină copiii în dezvoltarea limbii Engleze și susținem participarea copilului la toate activitățile din aceste arii.