Dana PapadimaDana Papadima

Director educaţional

Profesor de Limba și Literatura Română

Diriginte clasa a 12-a

 

Am urmat, între 1977 și 1981, cursurile Universităţii Bucureşti, Facultatea de Litere, specializarea Română-Franceză. După finalizarea cursurilor, am fost profesoară de limba română şi limba franceză la clasele V-X (1981-1985) şi învăţătoare (1985-1990).

În cadrul Institutului de Lingvistică al Academiei Române, Secția de Gramatică a Limbii Române, am lucrat ca cercetător, având-o coordonator pe Mioara Avram. În calitate de cercetător am participat la congrese şi colocvii de limba română, pe o tematică variată: lingvistică romanică, poetică, stilistică funcţională (Timişoara 1991, Chişinău 1993, Tutzing 1993, Viena 1994). Am publicat articole de specialitate în revistele Limba română şi Limba română pentru elevi, precum şi în volumul colectiv Totalitäre Sprache - Langue de bois - Language of Dictatorship (Wien, Passagen Verlag, 1995).

În perioada 1992-1994 am obţinut o bursă din partea statului austriac prin OAD (Österreichische Austauschdienst) şi am colaborat cu Institutul de Romanistică (Institut für Romanistik) al Universităţii din Viena. În cadrul colectivului de limbi romanice am elaborat lucrarea Primele abecedare de pe teritoriul Transilvaniei în timpul Imperiului Austro-ungar.

Între 1994-1995 am fost lector universitar-invitat la Facultatea de Litere a Universităţii din Ploieşti, catedra de limba română, cu un curs de sintaxă română.

În 1995 m-am alăturat editurii Humanitas, iniţial ca Director de Programe. Odată cu deschiderea reformei manualelor alternative în România, am fondat un Departament Educaţional în cadrul editurii Humanitas care, începând cu anul 2000 s-a transformat în editură de sine stătătoare, Humanitas Educaţional din Grupul Humanitas. Până în anul 2007 am fost director general şi administrator al Humanitas Educaţional. Am participat la elaborarea primelor manuale alternative de după 1990, contribuind la consolidarea industriei de carte şcolară din România. Am fost vicepreşedinte al UER (Uniunea Editorilor din România), am făcut parte din Grupul de Studiu pentru Calitate în Învăţământ din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Am supervizat editarea tuturor manualelor şi materialelor şcolare auxiliare apărute la editura Humanitas Educaţional.

Alături de un grup de voluntari şi activişti civici, am pus bazele, în anul 2003, Organizaţiei Salvaţi Vama Veche, care şi-a propus în perioada 2003-2008 să militeze pentru conservarea spaţiului bio-cultural din sudul litoralului românesc. Am fost unul dintre organizatorii festivalului Stufstock (şase ediţii), ocupându-mă cu precădere de identificarea şi promovarea noilor talente de pe scena muzicală underground din rock-ul autohton.

În 2008 am deschis o școală de creativitate pentru copii, RECREATIO, în cadrul asociaţiei Erudio, organizaţie de leadership creativ.

Începând cu ianuarie 2010, am devenit Directorul educaţional al Şcolii Little London. Cu fiecare an, şcoala a crescut considerabil, ca efective de elevi, număr de profesori, calitatea conţinuturilor educaţionale, dotare. Din anul şcolar 2013-2014 ne regăsim cu toţii sub numele şi sigla Avenor College. Sloganul nostru, Creatori de viitor, ne „deconspiră” misiunea de echipă.

Odată cu „botezul” primelor patru promoții de absolvenți de clasa a VIII-a, Avenor College intră în rândul celor mai prestigioase școli din București și din țară, date fiind rezultatele excepționale la Evaluarea Națională, pentru aceia dintre elevii noștri care doresc să urmeze cursurile unui liceu de elită. Pe lângă aceștia, o proporție însemnată este reprezentată de absolvenții gimnaziului care, odată cu deschiderea Liceului Avenor pe profil Cambridge rămân în perimetrul educațional Avenor și sunt admiși în urma unor rezultate la fel de strălucite la examinările Cambridge Checkpoint.

După ce a depășit pragul primilor zece ani de existență, Avenor se prezintă ca o instituție în același timp matură și inovatoare, propunând un tip de curriculum ambițios și care reunește elementele benefice din învățământul românesc și cel din curriculumul Cambridge. O școală cu profil bilingv, ținând cont în egală măsură de filonul identitar românesc, dar și de schimbările din lumea educațională modernă.