Ne dorim ca elevii noștri să fie copii fericiți și să devină viitori adulți echilibrați, capabili să dezvolte relații frumoase cu cei din jur, să empatizeze și să fie receptivi la mediul în care trăiesc. Pe lângă activitățile curiculare, aceşti copii au nevoie să inventeze, să înfrunte riscuri, să facă greșeli, să se joace împreună şi să se bucure de viaţă. Au nevoie de dezvoltare personală.

Copiii învaţă să opereze cu elemente logice, dar nu ştiu să abordeze eşecurile, învaţă să rezolve probleme de matematică, dar nu ştiu să-şi rezolve propriile conflicte interioare, fac analiză matematică, dar sunt incapabili de analiza propriei vieţi. Copiii cunosc foarte multe despre lumea înconjurătoare și nimic despre lumea interioară.

Cu aceste concluzii ale specialiştilor în minte, Avenor College a început să predea elevilor săi și lecţia despre:

  • cum “să fii”, nu oricum, ci empatic;
  • cum “să devii”, nu orice/oricine, ci tu însuţi/însăţi;
  • cum “să crezi”, dar nu în orice/oricine, ci mai ales în tine și în idealurile tale;
  • cum “să cunoşti”, dar mai ales să te cunoşti;
  • cum “să comunici”, dar nu oricum, ci asertiv;
  • cum să-ţi împlineşti visele, propriile vise, nu ale celorlalţi.

Asadar, înlocuim metodele informative cu cele formative, pregătindu-i pentru “a fi” și nu pentru “a avea”. Astfel, ne concentrăm cu adevărat pe ceea ce înseamnă dezvoltare personală pentru copii.

Cum dezvoltăm echilibrat copiii la Avenor College?

Viziunea Avenor College este inspirată de teoria „inteligenţelor multiple” a lui Howard Gardner, conform căreia școala trebuie să dezvolte și să motiveze valenţele individuale ale elevilor prin programe academice, sportive şi artistice susţinute de factorii personali, emoţionali, sociali.

Prin urmare, pentru a reuşi ce ne propunem, Avenor College prevede în mod explicit activităţi menite să dezvolte copiii pe plan personal, social și emoţional:

Oră de dezvoltare personală. Săptămânal, elevii de la Avenor College au o oră de dezvoltare personală cu un psiholog în cadrul căreia prin desen, poveşti terapeutice, joc de rol, învaţă să se înţeleagă şi să îi înţeleagă și pe cei din jur mai bine.

Învățare în afara clasei (Learning outside of the clasroom). Elevii Avenor College participă la multe activităţi (atât în cadrul şcolii, cât şi în afara ei) care îi aduc în contact cu lumea reală, îi învaţă să se simtă parte dintr-o comunitate în care să se comporte proactiv şi responsabil.

Sistemul de evaluare Avenor College. Acest sistem este unul care încurajează dezvoltarea personală. Indiferent de activităţile la care participă (curriculare sau co-curriculare), copiii sunt întotdeauna evaluaţi ţinând cont atât de „Attainment” (rezultate), cât și de efortul și progresul la fiecare materie.

Motivaţia pozitivă și intrinsecă. Întrucât şcoala este replica societăţii la o altă scară, îi obişnuim pe elevii noştri cu rigorile sociale, îi motivăm şi recompensăm pentru comportamentele dezirabile social şi îi sancţionăm pentru comportamentele care se abat de la sistemul de norme şi reguli social acceptate. La Avenor College formăm copii care știu să critice pentru propriile fapte, dar mai ales care ştiu să-și asume atât succesul, cât şi eşecul ca experienţe de învăţare.

Sistemul de „căsuțe”. Copiii din toată școala sunt împărţiţi în patru casuțe şi acumulează puncte la activitățile și proiectele făcute în comun, la evenimentele școlii sau la acțiunile de voluntariat. Apartenența la căsuțe îi ajută să dezvolte relații cu elevii mai mari sau mai mici și să iși unească eforturile în scopuri comune.

Elevii de onoare.Este o distincție care se acordă o dată pe an, prin votul tuturor profesorilor și al diriginților, pe baza unor criterii clare. Elevii de onoare demonstrează rezultate academice și extracurriculare foarte bune, este un model de comportament, are o atitudine proactivă față de învățare, participă activ la evenimentele școlii, este un bun coleg si prieten.

Brightest Star. Este o distincție care se acordă o dată pe an, prin votul tuturor colegilor de clasă care îl aleg pe acel elev care a demonstrat că este alături de ei, îi ajută pe parcursul orelor și în afara lor.