Login Părinți
Livia Forțan
Livia Forțan

Profesor de Limba Spaniolă

 

Am absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine din cadrul Universității București, specializarea japoneză-spaniolă. Dacă japoneza a fost o pasiune din copilărie, spaniola a fost o alegere spontană, făcută chiar în momentul înscrierii la examen. Nu știam spaniolă, aveam să încep să o învăț în facultate. Acum știu că momentul acelei alegeri a fost cel care mi-a conturat viața profesională și personală. Cu câteva răzlețe excepții, prietenii mei sunt cei pe care am avut șansa să-i cunosc în facultate și după, când am făcut din limba spaniolă o profesie.

Interesată de contextul lingvistic iberic, am participat la cursuri de catalană și galițiană, în Gironella, Catalonia și Santiago de Compostela. Am urmat, tot în Spania, cursurile unui master de Predare a Limbii Spaniole ca Limbă Străină și am predat la mai multe școli din București. De-a lungul carierei mele, am predat de la școală primară până la liceu și în școli postliceale, dar și cursuri pentru adulți. Unul dintre momentele cu care mă mândresc a fost elaborarea și predarea, împreună cu colegii mei de master, a unui curs de limba spaniolă pentru deținuții străini dintr-o închisoare din Granada. Pentru mine, această experiență a fost unică, plină de provocări și de satisfacții, mai ales pentru că aceștia erau analfabeți în limbile lor materne, iar rezultatele au fost uimitoare.

Îmi place să predau spaniolă și cred cu sinceritate că este o poartă către o lume fabuloasă: literatură, istorie, cinematografie, pictură, muzică, gastronomie, turism. Este limbă oficială în 21 de țări și se situează pe locul doi între cele mai vorbite limbi în lume, după limba chineză (dialectul mandarin).

Anul acesta școlar este al treilea în cadrul echipei Avenor. Cred în valorile promovate de școala noastră și sunt bucuroasă că fac parte dintr-un colectiv deschis și pasionat de educație. În ceea ce mă privește, consider că predarea unei limbi străine, ca orice altă materie, trebuie să fie orientată către nevoile elevilor și către modul lor de învățare.