← ÎNAPOI

Daniela Vasile

Am vizitat Avenor prima dată în iulie 2019, când m-am întors acasă pentru vacanța de vară. A fost unul dintre momentele în care intri într-un loc și știi că îi aparții, când întâlnești oameni și descoperi că împărtășești o viziune comună despre cum arată excelența în educație. A fost momentul în care am știut că vreau să fac parte din echipă și să contribui la realizarea viziunii de a co-crea cel mai bun viitor pentru copiii noștri. Mi-am dat seama, în cele câteva ore pe care le-am petrecut la școală, că Avenor reprezintă pentru mine mai mult decât orice altă școală internațională – este o școală internațională care funcționează în propria mea cultură românească, iar acest lucru o face atât de specială. În cuvintele lui Andy Hargreaves, „dacă vrem să înțelegem școlile, trebuie să înțelegem sistemele mai mari din care fac parte”. Sunt fericită și onorată că, un an mai târziu, mă alătur plenar acestei minunate comunități! De-a lungul vieții profesionale, m-am perfecționat ca lider și mi-am lărgit semnificativ viziunea despre excelență în educația internațională, internaționalism și leadership. Anii petrecuți ca lector la Universitatea din București și ca profesor asociat la Universitatea din Osijek (Croația) m-au învățat nu numai rigoarea academică, ci, dincolo de asta, m-au făcut să mă gândesc mai profund la modul în care ies din școală elevii noștri de liceu. Dezvoltarea independenței în gândire și studiu prin responsabilizarea elevilor cu privire la propria învățare devine, în acest context, un obiectiv al educației care nu este negociabil. Fascinația mea pentru educație, care a determinat parcursul meu profesional ca lider al departamentului de matematică la Școala Britanică din Varșovia și la Școala Anglo-Americană din Moscova, a continuat în ultimii unsprezece ani la Școala ESF South Island din Hong Kong. Ceea ce a fost, inițial, o pasiune pentru matematică și un angajament de a o face accesibilă tuturor elevilor, indiferent de abilitățile lor, s-a transformat într-un interes mai larg pentru modul în care școlile funcționează ca sisteme întregi și pentru impactului culturii școlare asupra dezvoltării profesorilor și elevilor. Rolul meu în Hong Kong a evoluat într-unul în care aveam responsabilități diferite în structurile de conducere ale școlii. În același timp, am avut un parteneriat pe termen lung cu Universitatea din Hong Kong, Departamentul Educație, pentru formarea profesorilor și evaluarea programelor lor de masterat în educație internațională. De asemenea, am lucrat cu Consiliul Școlilor Internaționale – o organizație mare, similară cu BSO, care evaluează, acreditează și ajută școlile să evolueze. De două ori pe an, am condus echipe de 8-10 evaluatori internaționali, din întreaga lume, care petrec o săptămână într-o școală și analizează toate aspectele sale. În ultimul deceniu am deschis mai multe ferestre, toate orientate spre grădina educației. Acum aștept cu nerăbdare să aduc împreună, într-un singur loc, toată experiența și toată energia mea pentru a parcurge drumul care conduce către servirea și învățarea de la comunitatea Avenor.

← ÎNAPOI

Daniela Vasile

I first visited Avenor in July 2019, when I returned home for the summer holiday. It was one of instances when you enter a place and you know that you belong there, when you meet people and you discover that you share a common vision for how excellence in education looks like. It was a moment when I knew that I wanted to be part of the team and contribute to achieving the vision of co-creating the best future for our children. I realised, during the few hours that I spent at school, that Avenor represents to me more than any other international school – it is an international school functioning within my own, Romanian, culture and this makes it so special. In the words of Andy Hargreaves, “If we want to understand schools, we need to understand larger systems that they are part of”.

I am happy and honoured to, one year later, fully join this wonderful community!

Throughout my professional life, I refined myself as a leader and significantly widened my vision of excellence in international education, internationalism and of leadership.

The years spent as a lecturer at the University of Bucharest and as an Associate Professor at the University of Osijek (Croatia) taught me not only academic rigour, but, beyond this, made me think more deeply about the exit point of our high school students. Developing independent thinkers and learners through building students’ agency becomes, in this context, one non-negotiable goal of education.

The strengthening fascination with education, which determined my professional path as Head of Mathematics at The British School of Warsaw and at The Anglo-American School of Moscow, has further evolved during the past eleven years at the ESF South Island School in Hong Kong. What was, initially, a passion for mathematics and a commitment to make it accessible to students of all abilities, changed into a broader interest on how schools work as whole systems and how school culture impacts on teachers’ and students’ growth. My role in Hong Kong evolved into one where I had different roles in the school’s senior leading structures.

At the same time, I had a long term partnership with the University of Hong Kong, Department of Education, in training teachers and evaluating their Masters of International Education programmes.

Additionally, I worked with the Council of International Schools – a large organisation, similar to BSO, that evaluates, accredits and helps schools improve. Twice per year, I chaired teams of 8-10 international evaluators, from all over the world, that spend one week in a school and look at all its aspects.

Over the past decade I have opened several windows, all facing into the garden of education. I am now looking forward to bringing all my learning and energy together, in one place, taking the path that converges towards serving and learning from our Avenor community.

Interested in Avenor?