


Un parteneriat inovator între Avenor și o școală publică
pentru a transforma felul în care copiii învață matematica la școala primară
PACT (Proiecte Aplicate în Contexte Transdisciplinare) pentru IMPACT este un proiect prin care Avenor își propune contribuie activ la modernizarea educației din România.
Printr-un parteneriat între o școală privată internațională și o școală publică, proiectul are ca scop dezvoltarea unui model educațional inovator, scalabil și aplicabil în orice unitate de învățământ din România.
Două școli, o viziune comună
Partenerul nostru în acest demers este Școala „Gheorghe Vernescu” din Râmnicu Sărat, o școală publică cu o comunitate extrem de diversă, care este pregătită să experimenteze noi modele de predare și învățare pentru a demonstra viabilitatea și eficiența lor.
Împreună, construim o punte între medii educaționale diferite, cu scopul de a transforma învățarea într-un proces captivant și eficient, centrat pe nevoile elevilor și ale profesorilor.
Ce schimbăm?
PACT pentru IMPACT propune o transformare fundamentală a modului în care matematica este predată și învățată în ciclul primar. Proiectul abordează dezvoltarea literației matematice și a competențelor de gândire critică și creativă, oferind în același timp profesorilor un cadru de formare continuă, mentorat și co-teaching.
Abordarea transdisciplinară a proiectului este concepută pentru a conecta matematica cu situații din viața reală, făcând-o mai accesibilă și captivantă pentru elevi.
Cum?
Regândirea modului în care se predă matematica la clasele primare
Experiențe de învățare conectate cu viața reală, în care elevii aplică concepte matematice
Dezvoltare profesională a profesorilor, reflecție, mentorat și colaborare didactică
Sesiuni de co-teaching și vizite de studiu între profesorii celor două școli partenere
Ateliere dedicate părinților, pentru susținerea învățării acasă
Program „Școală după școală”, cu activități centrate pe explorare și aplicare
Tehnologie și digitalizare, pentru îmbunătățirea capacității administrative a școlii




















Câteva rezultate
Revista de matematică
” Le-am propus elevilor să se transforme în mici jurnaliști și să exploreze lumea din jur prin „ochii matematicii”. Le-am explicat că matematica nu este doar despre calcule sau formule, ci este un limbaj universal pe care îl folosim zilnic – atunci când măsurăm ingrediente, planificăm un buget, jucăm fotbal sau programăm un joc. Copiii au fost provocați să identifice situații reale în care folosesc concepte matematice și să le transforme în articole accesibile și interesante, pe înțelesul colegilor lor.
Această revistă este dovada faptului că matematica poate fi frumoasă, practică și umană – atunci când este privită cu deschidere, creativitate și încredere în potențialul fiecărui copil. ”

Andreea Popa
Profesor învățământ primar
Expert dezvoltare curriculară (matematică)

Andreea Dumitrescu
Profesor învățământ primar
Expert educațional (grădina educațională)
Grădina educațională
”Învățarea nu trebuie să se limiteze doar la bănci și manuale. Apropierea timpurie a copilului de natură și de activități precum grădinăritul, reînvie primul și cel mai intuitiv mediu de învățare, unde explorarea directă și interacțiunea senzorială cultivă curiozitatea, înțelegerea și respectul pentru lumea vie.
Am început acest proiect în luna martie, la clasele a 2-a și a 3-a, pentru a încerca să demonstrăm cum activitățile practice de grădinărit pot fi integrate armonios în programa de Matematică, transformând concepte adesea abstracte în experiențe concrete și captivante pentru copii. Acest demers a adus matematica mai aproape de elevi într-un mod ludic și interactiv, bucurându-se de un real succes în rândul celor mici.”
Workshopuri pentru părinți
Părinții elevilor din clasele primare au participat la câte un workshop interactiv dedicat predării matematicii, unde au explorat strategii moderne și bazate pe cercetare pentru a sprijini învățarea eficientă a copiilor.
Au descoperit cum învățarea în ritmul clasei contribuie la o înțelegere profundă, de ce este important ca elevii să formuleze propriile concluzii și cum matematica poate deveni accesibilă tuturor, dacă este predată cu răbdare și aplicată în contexte din viața reală.
Atelierele a creat un spațiu de reflecție și dialog între școală și familie, contribuind la o susținere mai conștientă și echilibrată a copiilor în parcursul lor matematic.
Finanțare și recunoaștere oficială
”PACT (Proiecte Aplicate în Contexte Transdisciplinare) pentru IMPACT” (cod e-PNRR 22) a fost unul dintre cele 51 de proiecte, dintr-un total de 129 depuse, selectat în cadrul call-ului „Granturi pentru unități de învățământ pilot”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Contractul, semnat în decembrie 2024 la sediul Ministerului Educației și Cercetării are o durată de 16 luni.
Valoarea totală a proiectului: 1.915.403 lei (inclusiv TVA și costuri neeligibile) din care valoare eligibilă din PNRR 1.599.909 lei.


Anunțuri
ANUNȚ DE SELECŢIE A ECHIPEI DE EXPERȚI
Anunț de selecție pentru experți în proiectul „PACT pentru IMPACT” (e-PNRR 22), finanțat prin PNRR. Verifică aici, posturile disponibile și calendarul selecției.
Află mai multe despre proiect
Grădinăritul – o metodă practică de învățare a conceptelor matematice
La clasele primare, învățarea devine cu adevărat valoroasă atunci când copiii înțeleg sensul a ceea ce fac. Când matematica iese din caiet și ajunge în mijlocul naturii, când copiii măsoa...Vezi mai mult >
Parteneriat public-privat pentru transfer de bune practici în sistemul educațional din România
PACT (Proiecte Aplicate în Contexte Transdisciplinare) pentru IMPACT este un proiect inovator care reprezintă un pas semnificativ către modernizarea învățământului din România. Ceea ce difere...Vezi mai mult >
Dacă vrei să afli mai multe despre proiect, contactează-ne la adresa comunicare@avenor.ro

PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României