Andreea Popa
Profesor Invățământ Primar 4 Alfa

Inspirată de învățătoarea mea din școala primară, mi-am dorit încă de mică să devin dascăl. Am ales această profesie din convingerea că educația poate schimba destine, iar astăzi știu că adevărata inspirație vine de la copii – prin bucuria cu care învață, prin curiozitatea lor și prin energia pe care o aduc zilnic în clasă.
Am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației la Universitatea din București și mi-am continuat formarea academică printr-o diplomă în Comunicare și Relații Publice la SNSPA „David Ogilvy”. Ulterior, am urmat un master în Științele Educației – Educație Presecundară – Politici și strategii de dezvoltare curriculară, tot la Universitatea din București.
În cei aproape 20 de ani de experiență în învățământul internațional am avut oportunitatea de a preda atât în limba română, cât și în limba engleză, într-un mediu multicultural care mi-a oferit provocări valoroase și șansa de a lucra cu profesioniști din culturi și sisteme educaționale diverse.
Sunt o persoană preocupată constant de propria formare profesională. Am obținut certificarea ca profesor (Definitivat) și Gradul Didactic II, iar de-a lungul anilor am participat la numeroase cursuri, ateliere, conferințe și webinarii – de la Strategii de Comunicare și Managementul Clasei până la Susținerea elevilor EAL și Protecția Copilului în Educație. Am finalizat trainingul CGC despre Învățarea Conceptuală cu Kevin Bartlett, precum și cursul pentru Inspectori Școlari BSO organizat de Penta International.
Avenor College este colaborator al rețelei Common Ground Collaborative (CGC), iar această colaborare mi-a oferit oportunitatea de a lucra îndeaproape cu Kevin Bartlett, alături de care am planificat și predat un modul, aprofundând metodologia învățării conceptuale și practicile legate de metacogniție.
În calitate de expert în matematică pentru învățământul primar, am contribuit la dezvoltarea hărții conceptuale progresive pentru matematică în cadrul Avenor College și la elaborarea de module model, menite să sprijine o predare integrată și coerentă. De asemenea, am contribuit la proiectul național „Pact pentru Impact” – componenta PNRR –, prin dezvoltarea de resurse curriculare inovatoare.
În prezent, contribui la programul de dezvoltare profesională al școlii (PLD) prin susținerea cursului „Making Maths Make Sense: Visual Reasoning and Number Talk in Primary.”
Cred cu tărie că fiecare copil are un potențial unic și că rolul meu este să creez contexte de învățare autentice, provocatoare și semnificative, care să cultive încrederea, colaborarea și gândirea critică.
Visul meu la Avenor este să contribui la construirea unui curriculum relevant, care dezvoltă competențe reale pentru viață și le oferă elevilor oportunitatea de a învăța cu sens. Îmi doresc să continui să lucrez într-o comunitate de profesori reflexivi și pasionați, alături de care să inovăm în educație, pentru copiii de azi și adulții de mâine.
