Anna Bembo
Nursery Teacher

Cred că dorința de a lucra cu copiii a fost mereu acolo, ca un fir roșu care mi-a ghidat pașii, chiar înainte să-i dau un nume. A fost o curiozitate constantă față de cum învățăm, cum ne formăm și cum ne influențează oamenii din jurul nostru în copilărie. Încă din anii de școală eram fascinată de profesorii mei – de modul în care predau, cum reușeau să creeze relații autentice, să inspire, să fie prezenți. Observam totul cu atenție și simțeam că acolo, în acea relație profesor-elev, se întâmplă ceva profund și transformator. Așa am înțeles, treptat, că vreau să fiu parte din acest proces – să pot contribui și eu, într-o zi, la începutul cuiva.
Sunt fostă elevă Avenor și am petrecut aici 8 ani de formare care m-au marcat foarte mult. Avenor este pentru mine un loc plin de sens, care mi-a arătat cum poate arăta o educație făcută cu inimă, cu grijă și cu respect pentru copil. Am absolvit liceul în 2020, apoi am plecat la Londra unde am urmat studiile de licență în Psihologie la King’s College London, pe care le-am finalizat în 2023. Ulterior, am susținut un master în Psihologie Organizațională și Socială la London School of Economics, pe care l-am încheiat în 2024. Chiar dacă parcursul academic a fost variat, pasiunea mea a rămas constantă: dezvoltarea copiilor, în special din perspectivă psihologică și emoțională.
Pentru mine, grădinița este mai mult decât un loc de joacă – este spațiul unde se pun bazele întregii vieți. Aici se învață empatia, siguranța de sine, curajul de a explora și bucuria de a fi curios. Cred cu tărie într-o educație holistică, care cultivă autenticitatea, conexiunea cu natura, joaca liberă și învățarea prin descoperire. A lucra cu cei mici în această etapă esențială înseamnă, pentru mine, a planta semințele care vor înflori în felul în care vor învăța, vor iubi, vor relaționa și se vor vedea pe ei înșiși întreaga viață.
Psihologia a fost mereu o lentilă prin care privesc educația. Mă pasionează în mod special modul în care copiii își dezvoltă inteligența emoțională, capacitatea de autoreglare, relațiile sănătoase cu ceilalți și încrederea în sine. Cred că un profesor în educația timpurie este și un ghid emoțional, care îi ajută pe cei mici să își înțeleagă lumea interioară și să se exprime autentic.
În afara sălii de clasă, iubesc să călătoresc, să citesc și să explorez lumea interioară prin spiritualitate și practici de autocunoaștere. Cred cu tărie că un profesor autentic este și un om curios, mereu în căutare de noi înțelesuri și în continuă transformare, pentru că doar așa putem să fim cei mai buni în sprijinirea celor mici.
La Avenor, îmi doresc să cresc frumos, alături de copii, să aduc inspirație și să contribui la construirea unui spațiu în care fiecare copil este văzut, respectat și iubit exact așa cum este. Visez la o comunitate în care fiecare mică descoperire este celebrată, iar fiecare pas înainte este însoțit de susținere și înțelegere. Cred că aici, în acest mediu cald si primitor putem să le oferim copiilor rădăcini sănătoase și aripi larg deschise pentru a-și urma propriul drum. Sunt onorată să fac parte din această călătorie a transformării și creșterii împreună cu ei.
