Bianca Tudor
Nursery Teacher

Cred că fiecare copil vine în lume cu o lumină aparte. Rolul nostru, ca adulți și profesori, este să păstrăm acea lumină aprinsă, să o hrănim cu încurajare, încredere și răbdare. A lucra cu cei mici nu este doar o meserie pentru mine, ci o pasiune – una care mi-a adus împlinire, sens și multă bucurie.
Mi-am început parcursul educațional în Marea Britanie în 2018, unde am obținut mai întâi NCFE CACHE Level 2 Certificate in an Introduction to Early Years Education and Care. Acest curs m-a ajutat să înțeleg fundamentele dezvoltării copilului în primii ani de viață, nevoile emoționale ale celor mici și importanța rutinei, a atașamentului sigur și a unui mediu educațional cald și predictibil. A fost prima mea întâlnire serioasă cu psihologia copilului, iar de atunci am știut că vreau să dedic cariera mea sprijinirii dezvoltării armonioase a celor mici.
In 2019 am continuat cu NCFE CACHE Level 3 Diploma in Supporting Teaching and Learning, un program complex și aplicat, care m-a pregătit pentru lucrul direct în școli. Aici am învățat despre planificarea lecțiilor, adaptarea activităților la nevoile diferite ale elevilor, colaborarea cu profesori și părinți, dar și despre incluziune, comportamente dificile și sprijinirea copiilor cu nevoi educaționale speciale. Această diplomă a fost esențială pentru mine, pentru că mi-a oferit instrumente concrete, pe care le folosesc zilnic în clasă.
În 2023 am obținut Bachelor of Arts (Hons) in Education Studies, o diplomă de licență care mi-a consolidat cunoștințele în domenii precum teorii ale învățării, dezvoltarea copilului, curriculum, educație incluzivă, politici educaționale și metode moderne de predare. Studiile m-au ajutat să-mi rafinez gândirea pedagogică, să fiu mai critică, mai analitică și mai conștientă de impactul pe care un profesor îl are asupra parcursului unui copil.
Din dorința de a aprofunda predarea limbii engleze, în 2025 am absolvit cursul CELTA (Certificate in English Language Teaching to Speakers of Other Languages), acordat de Cambridge English. A fost o experiență intensă și transformatoare, unde am învățat să predau limba engleză într-un mod centrat pe elev, folosind metode interactive, stimulând comunicarea reală și încurajând autonomia în învățare. Am învățat să îmi structurez lecțiile eficient, să gândesc din perspectiva elevului și să creez activități variate, care să ajute elevii să înțeleagă și să folosească limba în contexte reale.
Am avut privilegiul de a lucra în mai multe școli în Marea Britanie în roluri variate – teaching assistant, mentor educațional, tutor, iar mai recent ca profesor de limba engleză. Aceste experiențe mi-au format o viziune echilibrată asupra școlii ca spațiu de învățare, dar și de siguranță, empatie și creștere personală.
Cred în puterea relațiilor autentice și în importanța unei conexiuni reale cu fiecare copil. Îmi doresc ca elevii mei să se simtă văzuți, înțeleși și susținuți – nu doar în ceea ce învață, ci și în ceea ce sunt. Îmi place să le fiu aproape cu răbdare, empatie, să-i încurajez atunci când au nevoie.
Colaborarea cu părinții este esențială. Îmi doresc ca familia fiecărui copil să simtă că suntem o echipă – și că pot conta pe mine ca pe un sprijin sincer, implicat și prezent în viața copilului lor.
