Cristina Bumboiu
Curriculum Development & Teacher Training Lead

Mi-am descoperit pasiunea pentru predare în urmă cu 20 de ani, când, aflată la începutul carierei, am început să conștientizez importanța jocului, observând modul în care elevii mei foloseau limba engleză în contexte de învățare colaborativă.
Am absolvit Facultatea de Litere și Științe, iar apoi am finalizat studiile de masterat în Comunicare Interculturală și Studii Lingvistice. Mă consider o studentă extrem de norocoasă, care a avut oportunitatea de a-și implica cursanții adulți în situații reale de comunicare încă înainte de finalizarea studiilor universitare. Experiența acumulată atunci m-a încurajat să învăț mai multe despre strategii și tehnici de predare care să-mi ajute elevii să învețe mai mult, dar într-un mod plăcut.
Participarea la diverse seminarii, cursuri, conferințe și ateliere s-a dovedit a fi extrem de utilă pentru mine, deoarece am simțit că o lume nouă de posibilități mi se deschidea în fața ochilor.
Totuși, am simțit că pot face mai mult pentru a deveni un profesor mai bun. În 2008 am obținut prima mea certificare internațională în predare (TKT), iar mai târziu, în 2010, am obținut certificarea internațională CELTA (cu calificativul „Pass A”), o experiență care m-a ajutat să înțeleg mai profund procesul de învățare, dincolo de sala de clasă.
Obținerea calificativului A –obținut la acea vreme de doar 2% dintre absolvenții CELTA la nivel global – m-a motivat să continui să învăț și să lucrez cu elevi și copii de vârste și niveluri diferite. Ulterior, am devenit profesor în Marea Britanie, unde am predat adolescenților proveniți din culturi diverse. Această experiență m-a ajutat să obțin statutul de Profesor Calificat (Qualified Teacher Status), o calificare importantă recunoscută de autoritățile britanice.
Mai târziu, am urmat cursul CELT-YL în Barcelona, și am obținut recunoaștere la nivel internațional în domeniul lucrului cu copii, perfecționându-mi abilitatea de a-i implica pe aceștia prin joc, curiozitate dar și învățare bazată pe provocări.
Îmi place să cred că sunt o persoană curioasă, care dorește mereu să încerce strategii noi pentru a face predarea și învățarea relevante pentru viitor, dar și plăcute.
Acesta este principalul motiv pentru care particip cu entuziasm la diferite evenimente din domeniul educației, dintre care menționez: conferințele Innovate ELT din Barcelona, cursul despre Strategii de Predare și Învățare în Echipe oferit de CPD International, atelierul despre Învățare Activă și Evaluare pentru Învățare organizat de Cambridge International Examinations, atelierul Common Ground Collaborative despre redactarea modulelor prin Inquiry, cursuri despre Predarea prin Inquiry Ghidat, precum și cele mai recente cursuri și conferințe (Creating Cultures of Thinking, Introduction to Teaching CLIL, Navigating the Changing Demography of International Schools – o analiză aprofundată a EAL, conferința Project Zero Sparks).
În calitate de membru al Common Ground Collaborative, Avenor College mi-a oferit oportunitatea de a învăța mai multe despre învățarea vizibilă, învățarea ghidată, rutine de gândire asociate predării și învățării bazate pe concepte, precum și despre metacogniție.
Până acum, misiunea mea în calitate de coordonator al curriculumului de limba engleză a fost aceea de a-mi sprijini colegii în procesul de integrare a unei viziuni interdisciplinare asupra învățării, prin dezvoltarea și îmbogățirea curriculumului Cambridge cu proiecte extracurriculare, dar și prin aplicarea unor strategii moderne de predare (Inquiry, CLIL).
În plus, întrucât unul dintre obiectivele mele este să sprijin copiii în devenirea lor ca buni comunicatori în diverse domenii, am susținut sesiuni de formare despre „Literacy Across the Curriculum” și „Introduction to Teaching CLIL”.
Mai recent, am contribuit la elaborarea „Teacher Capabilities Roadmap” – un instrument practic destinat susținerii reflecției profesionale dar și îmbunătățirii continue în predare. De asemenea, am participat la un proiect OECD axat pe metacogniție, un element esențial al predării și învățării bazate pe concepte.
Pasiunea mea pentru dezvoltarea profesională – atât a mea, cât și a colegilor mei – mă motivează să coordonez și să contribui activ la programul de formare profesională al școlii și să continui să conduc proiectul „Teachers for Teachers”, care sprijină profesorii talentați aflați la început de carieră.
În noul meu rol de Coordonator al Curriculumului și Formării Profesorilor, îmi propun să-mi sprijin colegii în dezvoltarea unui curriculum conectat și bazat pe concepte.
Ghidându-ne după o matrice coerentă a învățării, scopul nostru este să ajutăm elevii Avenor să stabilească conexiuni relevante și să gândească creativ în fața provocărilor din lumea reală. Pentru a atinge acest obiectiv, vom continua să cultivăm un mediu în care elevii își dezvoltă mecanisme proprii de gândire independentă și își asumă responsabilitatea pentru propriul proces de învățare.
