Cristina Bumboiu

English Curriculum Leader
Profesor de Limba Engleză

Mi-am găsit pasiunea pentru predare cu aproape 20 de ani în urmă când, la începutul carierei, am început să conştientizez importanță jocului observând modul în care elevii mei foloseau limba engleză.

Am absolvit Facultatea de Litere şi Ştiinţe şi apoi am absolvit studiile de masterat în Comunicare Interculturală şi Studii Lingvistice.

Mă consider unul dintre acei studenţi norocoşi care, înainte de a termina studiile, a avut oportunitatea de a-şi implica elevii în situaţii de comunicare reale, această experienţă încurajându-mă să aflu mai multe lucruri despre metodele şi tehnicile de predare pe care le-aş putea folosi pentru a-mi ajuta elevii să înveţe mai mult, dar în acelaşi timp într-un mod plăcut.

Participarea la diferite seminarii, cursuri, conferinţe şi workshopuri s-a dovedit a fi foarte utilă pentru mine. Aveam însă sentimentul că puteam să fac mai mult pentru a deveni un profesor mai bun. În 2008, am obţinut primul certificat internaţional de predare (TKT) iar mai apoi, în 2010, am obţinut certificatul CELTA, experienţă care m-a ajutat să înţeleg mai bine procesul de învăţare de dincolo de sala de clasă.

Am continuat prin a lucra cu elevi şi copii de vârste şi niveluri diferite, iar câteva luni mai târziu am devenit profesor în UK, unde am lucrat cu copii provenind din diverse culturi. În acea perioadă, am obţinut statutul de Qualified Teacher, o calificare recunoscută de autorităţile britanice. După aceea, am decis să încep o nouă aventură – aceea de a obţine calificarea CELT YL în Barcelona, care mi-a conferit recunoaștere internaţională în lucrul cu copiii. Acest curs m-a ajutat să înţeleg faptul că cei mici sunt curioşi, se bucură atunci când sunt implicaţi în jocuri şi sunt mereu pregătiţi pentru noi provocări.

Îmi place să cred despre mine că sunt un om curios, care întotdeauna doreşte să încerce strategii noi care să facă predarea şi învăţarea relevante pentru viitor, dar şi plăcute. Acesta este motivul principal pentru care mă bucur să particip la diferite evenimente din domeniul educaţiei: conferinţele Innovate ELT din Barcelona (2016, 2017), cursul Cooperative Teaching and Learning Strategies oferit de CPD International, workshop-ul Active Learning and Assessment for Learning, oferit de Cambridge International Examinations, workshopul Common Ground Collaborative despre scriere de module prin Inquiry, cursuri despre Predarea prin Învățare ghidată etc.

Ca Avenorian, am continuat să-mi dezvolt abilităţile de predare, prin familiarizarea cu programul Jolly Phonics, abordare pe care am avut oportunitatea să o includ în lucrul cu cei mici. Avenor College este acum parte din Common Ground Collaborative, iar acest lucru pentru mine înseamnă că pot învaţă mai multe despre învăţarea vizibilă, învăţarea ghidată, dar şi despre assessment for learning şi thinking routines.

Misiunea mea în calitate de English Curriculum Leader este aceea de a-mi sprijini colegii în integrarea unei viziune interdisciplinare a procesului de învăţare prin implementarea şi dezvoltarea curriculumului Cambridge. De asemenea, caut să-i ajut pe copii să-și dezolve propriile mecanisme de a gândi independent și de să-și asume repsonsabilitatea în procesul de învățare.