Ioana Slav

Profesor de limba română

Să ai ocazia de a modela suflete și destine pare cea mai frumoasă meserie din Univers. Să ai norocul să înveți generații de elevi, să îi ajuți să evolueze și să se descopere sună ideal. Nu este însă doar un vis frumos, este meseria de profesor, meserie pe care am îmbrățișat-o din iubirea profundă pentru copii. Mă simt un om norocos pentru că am ajuns să mă numesc cadru didactic și sunt mândră de această realizare.

În anul 2016 am absolvit Colegiul Național „Ion Maiorescu ” din Giurgiu, secțiunea Filologie-engleză intensiv și am intrat la Facultatea de Litere a Universității din București (specializarea Română-Engleză). Timpul petrecut printre cărți, pasiunea pentru lectură, critică și literatură au pus bazele dorinței de a deveni profesor de Limba și literatura română. În anul 2019 am ajuns licențiată în filologie și masterandă la Masteratul „Didactici ale disciplinelor filologice” din cadrul Facultății de Litere a Universității din București. Tot în anul 2019 am finalizat cursurile Modulului Psihopedagogic în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, Nivelul I și am primit certificarea pentru a preda Limba și literatura română în învățământul gimnazial. După înscrierea la masterat, a urmat înscrierea la cursurile nivelului al II-lea al Modulului Psihopedagogic. În prezent, mă desparte un singur an de sfârșitul perioadei de masterat și de obținerea calificării pentru a preda în învățământul liceal.

Din 2019 trăiesc emoția și bucuria de a fi profesor. Vara trecută am intrat în familia Avenor, ocupând postul de Teaching Assistant și lucrând cu copii de clasa pregătitoare. Inocența, bucuria, momentele frumoase petrecute alături de elevii mei m-au făcut să fiu și mai recunoscătoare pentru ocazia de a fi profesor.

Anul 2020 a venit cu o nouă provocare și totodată cu împlinirea adevăratului meu țel, acela de a deveni profesor de Limba și literatura română. Începând din toamna acestui an, mă voi alătura catedrei de Limba română și voi lucra cu elevi de gimnaziu. Experiență cu clasele 5-8 am datorită practicii pedagogice pe care am avut ocazia să o fac în timpul facultății.

Sunt încă la început de drum, însă consider că pasiunea pentru gramatică și literatură, pasiunea pentru scriere corectă și academică, dorința de a transmite noilor generații cunoștințele mele sunt câteva dintre trăsăturile care îmi vor garanta succesul. Fiind încă masterandă, am prilejul de a afla de la profesioniști din domeniul didacticii diferite strategii de facilitare a procesului de învățare-predare.

Generația actuală de elevi este o grupare de suflete care urmăresc să descopere, să cunoască, să cerceteze. Ca profesor, este important să fii la curent cu nevoile elevilor tăi și să te modelezi în funcție de acele nevoi. Pentru mine, nucleul procesului de învățare-predare este elevul. De aceea, îmi doresc să aplic teoriile moderne ale învățării, învățarea prin descoperire și toate strategiile învățate de-a lungul cursurilor la care am participat în calitate de studentă și masterandă.

Acest an reprezintă un nou început și îmi doresc să fie unul plin de bucurie, de împlinire, un an în care să creez legături puternice cu elevii mei și să îi încurajez să aibă puterea de a-și urma propriile voci. Aștept cu nerăbdare să scriem împreună paginile albe ale acestui capitol și să dăm viață unei povești de neuitat.

Câți ani are copilul tău?