Louisa Dăscălescu

Profesor de Istorie și Limba Engleză
Diriginte clasa 11 Alfa

Sunt bucuroasă că fac parte din echipa Avenor în calitate de profesor de istorie dar și de diriginte.

Respect profund accentul pus de Avenor pe valoarea celebrării rădăcinilor românești ale comunității sale. La fel ca mulți alții care au făcut parte din valul de migrație din România anilor 1990, am crescut având dublă naționalitate, a României și a Regatului Unit. Chiar dacă am acum o afinitate puternică pentru ambele culturi, acestea au fost entități separate în experiența mea educațională, care mi-au redus propriile rădăcini etnice și cultura la o valoare secundară. Ca atare, am un mare respect și admirație pentru curriculumul bilingv al Avenor College și pentru abordarea moștenirii culturale, care alimentează mândria tinerilor pentru identitatea lor românească.

După ce mi-am terminat studiile A levels (Germană, Istorie, Politică și Guvernare și Literatură engleză), am aprofundat Istoria la Royal Holloway, Universitatea din Londra. În paralel cu studiile, am început să predau part-time, mai ales că la școala în care făceam voluntariat avea nevoie de vorbitori nativi de limba română pentru a veni în ajutorul elevilor care studiau engleza ca limbă secundară.

După absolvire, în intervalul dintre studiile de licență și cele post-universitare, am lucrat ca profesor de engleză pentru școli de stat din București și pentru o școală internațională. Totuși, am vrut să aflu mai multe despre pedagogie și să aplic cercetări de ultimă oră în practica mea. Mi-am finalizat Secondary PGCE cu specializarea în istorie la Universitatea din Cambridge. În timp ce îmi continuam studiile pentru a obține Qualified Teacher Status (definitivatul), am lucrat în Marea Britanie la o școală clasificată „Good with Outstanding features” de Ofsted (echivalentul britanic al Aracip), apoi am lucrat doi ani la o școală internațională care a primit calificativul „Outstanding” în anul universitar 2020-2021. Pe lângă predarea Istoriei, am preluat rolul de ghid de orientare universitară și am lucrat cu elevi din clasele a 11-a și a 12-a pentru a-i ajuta să afle ce carieră li se potrivește și să îndeplinească cerințele universității alese.

Sper să mă pot baza pe aceste experiențe din ultimii ani în rolul meu de profesor de Engleză și Istorie și să-mi ajut elevii să-și atingă întregul potențial din punct de vedere academic și personal. Filosofia mea educațională este relativ simplă: cred că rolul unui profesor este de a-i inspira pe elevi să devină independenți în învățare și să le asigure un bagaj bogat de cunoștințe pe care să le modeleze, să le extindă și să le investigheze. Pe scurt, a-i învăța pe elevi cum să învețe și să gândească independent este la fel de valoros ca materia predată.

Să fiu pentru doi ani Coordonatorul educațional al programului de Școală de Vară pentru gimnaziu a reprezentat pentru mine i oportunitate extraordinară de a le oferi participanților șansa de a-și explora interesele și pasiunile în cadrul unor activități inovative și interesante pentru ei, care să îi provoace și în același timp să îi bucure.

Nu în ultimul rând, sunt încântată să mă întorc în România, să redescopăr valorile culturale din București și să răspund unor noi provocări și oportunități.