Mari Nicolae
Academic Learning Lead Primary
Profesor Invățământ Primar 3 Alfa

Am descoperit destul de devreme că a-i învăța pe ceilalți înseamnă a cunoaște oameni, locuri, povești. La două luni după absolvirea Liceului Pedagogic Ploiești (1999), am devenit „omul de la catedră”, cu o dublă specializare, învățător-educator.
Am absolvit Facultatea de Litere, secția Română-Engleză, din cadrul Universității „Petrol-Gaze” Ploieşti (2005) și Master în Management Educațional la SNSPA, București (2006). Au urmat, în mod firesc, definitivarea în învățământ, atestarea CNFPA ca formator, certificarea IRSCA în educația copiilor cu abilități înalte. Experiența acumulată în sistemul PYP (Primary Years Programme) am continuat-o prin participarea la cursuri de specializare (de exemplu, Mantle of the Expert, „CRED-Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”, Visible Thinking Routines, Magic School si Book Creator Ambassador) și
M-am specializat în educația STEM și contribui cu ateliere de lucru despre învățarea prin proiect ( project-based learning) în diverse comunități de învățare, ca Aspire Teachers si EASE( EuropeAn network of STEAM Educators).
Explorez neîncetat cele mai noi idei despre educație. Fac parte din echipa de scriere de module de învățare prin parteneriatul cu CGC (Common Ground Collaborative).
Am debutat în 2012 la Editura Humanitas în calitate de co-autor al unui set de fișe de lucru pentru matematică și explorarea mediului pentru clasa pregătitoare. Am avut privilegiu de a-l întâlni pe creatorul hărților mentale, Tony Buzan, în urma obținerii certificatului THINKBUZAN ca Mind Mapping Practitioner și a lansării volumului ,, ABC-ul organizatorilor grafici” la editura DPH în 2019. Promovez principiile învățării transdisciplinare prin crearea de materiale inovatoare, precum pachetul educațional Școala Colorată pentru clasa 1, apărut la Editura Artklett.
În iunie 2025, am obținut certificarea Habits of Mind Practitioner care mi-a deschis drumul către noi proiecte naționale și internaționale de promovare a învățării aplicate, bazate pe competențe transversale.
Misiunea mea continuă la Avenor pe mai multe paliere, îmbrățișate cu responsabilitate și bucurie. Coordonez proiectul de design curricular la clasele primare. Toate acțiunile mele au ca scop a ghida elevii să învețe să învețe, cu plăcere și din obișnuință oriunde şi oricând.
Timpul liber îl dedic familiei, plimbărilor în natură și turismului cultural.
