Mari Nicolae

Academic Learning Lead Primary
PBL Curriculum Leader
Profesor Invățământ Primar 1 Alfa

Am descoperit destul de devreme că a-i învăța pe ceilalți înseamnă a cunoaște oameni, locuri, povești. La două luni după absolvirea Liceului Pedagogic Ploiești (1999), am devenit „omul de la catedră”, cu o dublă specializare (învățător-educator), responsabilă de educația copiilor.

Am absolvit Facultatea de Litere, secția Română-Engleză, din cadrul Universității „Petrol-Gaze” Ploieşti (2005) și Master în Management Educațional la SNSPA, București (2006). Au urmat, în mod firesc, definitivarea în învățământ (2001), atestarea CNFPA ca formator (2008), certificarea IRSCA în educația copiilor cu abilități înalte (2010), certificarea THINKBUZAN ca Mind Mapping Practitioner (2015) și certificatul TKT CLIL oferit de British Council București (2016). În martie-iunie 2018, am urmat cursul online Cambridge Programme Leader Induction, în urma căruia Avenor College a devenit Cambridge Professional Development Center. Anul acesta am finalizat cursul CRED de creare de resurse educaționale deschise.

Experiența acumulată în sistemul PYP (Primary Years Programme) și participarea la cursuri specializate, de genul Mantle of the Expert (privind integrarea artei dramatice în predare) sau CGC Curriculum Design,  întăresc preocuparea mea pentru predarea transdisciplinară, învățare vizibilă și evaluare autentică în scopul autocunoașterii. Experiența școlii online a însemnat certificarea în folosirea unor instrumente digitale ca Book Creator și Formative. 

Explorez neîncetat cele mai noi idei despre educație. De aceea îmi exersez creativitatea prin construirea de tehnici și instrumente didactice, sugerate de principiile învățământului internațional. Am debutat în 2012 la Editura Humanitas în calitate de co-autor al unui set de fișe de lucru pentru matematică și explorarea mediului pentru clasa pregătitoare. Am contribuit la elaborarea manualelor digitale pentru clasa 1 și a unui ghid practic pentru profesori despre rolul organizatorilor grafici în învăţare. Din 2020 fac parte din comunitatea Aspire Teachers. Actualmente, susțin ateliere de dezvoltare profesională pentru profesorii din toată țara.

Misiunea mea continuă la Avenor pe mai multe paliere, îmbrățișate cu responsabilitate și bucurie. Coordonez departamentul de inovație curriculară prin învățare bazată pe proiecte. Toate acțiunile mele au ca scop a ghida elevilor să învețe cu plăcere și din obișnuință oriunde şi oricând. 

Timpul liber îl dedic familiei, plimbărilor în natură și turismului cultural.