Monica Gabriela Nistor

Literacy Teacher

Cum poate un educator impacta durabil lumea? Care sunt resursele necesare pentru a genera în comunitate o perpetuă schimbare pozitivă? Acestea sunt întrebările care mi-au deschis drumul spre educație, o călătorie alimentată de o sete de cunoaștere și de ambiția de a crește constant.

În 2009 am absolvit Colegiul Național „Nicu Gane”, secția Filologie – Limba Engleză și Franceză intensiv și, motivată de pasiunea pentru scris, am decis să studiez la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. În ultimii doi ani de facultate am făcut parte dintr-o organizație non-guvernamentală – ADESCO, al cărei scop era incluziunea socială a tinerilor din mediile defavorizate din județul Cluj. În calitate de Lider de Tabără și Mentor, am simțit cum, printre copii, îmi crește sufletul și am descoperit în mine un simț al responsabilității vizavi de calitatea vieții lor și de impactul pozitiv pe care îl pot avea în creșterea lor sănătoasă. Alături de aceste realizări, am înțeles și că trebuie să învăț mai mult despre Psihopedagogie.

Așadar, în 2014 am decis să plec la Londra, unde am urmat cursul psihopedagogic pentru profesia didactică în Centre Antepreșcolare și Preșcolare Britanice. Anii petrecuți în Londra mi-au permis să-mi construiesc o înțelegere amplă a standardelor stabilite de curriculum britanic  Early Years Foundation Stage Framework (EYFS) și mi-au oferit o platformă pentru a le implementa caracteristicile. Tot în Londra am învățat despre programul Jolly Phonics și structura de predare aferentă. Câtă bucurie am simțit că pot preda cântând.

După baza fondată în Londra, am continuat să trăiesc rolul de Educator și în Leipzig – Germania, Cadiz – Spania, Cairo – Egipt. Ultima experiență profesională din Egipt, în Școala Kompass, m-a încurajat să continui să mă dezvolt într-un mediu de învățare diferențiat, direcționat pe copil și pe individualitatea fiecăruia, fără rigiditatea simțită într-un mediu de învățare tradițional.

Sunt recunoscătoare pentru această experiență, întrucât a permis multă creativitate și muzicalitate în rutina zilnică, iar implementarea curriculumului a fost susținută de metode progresive, cum ar fi Project Based Learning, Forest School și crearea unui mediu relevant pentru fiecare copil – un principiu al abordării Reggio-Emilia, considerând în acest proces particularitățile socio-culturale ale fiecăruia, preferințele, abilitățile și interesele.

Încheind un an la Avenor, știu că aceste metode de predare au fost un sprijin important și vor rămâne la fel de valoroase în noul meu post de Coordonator de dezvoltare a abilitatilor de scris și citit și Mentor pentru profesorii de învățământ preșcolar. 

Când nu sunt printre copii, îmi place să gătesc, să cânt și să merg în drumeții lungi. O experiență care m-a ajutat să-mi extind valorile sănătoase a fost Camino de Santiago, o drumeție de 775 km din nordul Spaniei, parcursă în 34 de zile.

Înțeleg că întrebările de la care am pornit pe drumul educației nu au un răspuns static, final, iar această realizare indică faptul că educatorul este, alături de copii, într-un proces continuu de învățare, într-o lume în continuă inovare.