Yasmina Iqbal

Profesor Invățământ Primar 2 Omega

Pentru mine, educația nu înseamnă doar transmiterea de cunoștințe, ci cultivarea unui mod de a privi lumea cu sens, curiozitate și înțelegere. Cred cu tărie că în spatele fiecărui concept predat trebuie să stea întrebarea „de ce?”, iar răspunsul la această întrebare le oferă copiilor ancore solide în realitatea care îi înconjoară.

Am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației și mi-am completat studiile prin programul de master Învățare, inovare și coaching în educație, care mi-a oferit instrumente actuale și relevante pentru a construi contexte educaționale transformatoare. În cariera mea, am lucrat cu elevi cu nevoi educaționale speciale și am coordonat traininguri de leadership și public speaking, experiențe care m-au învățat să privesc învățarea prin prisma nevoilor diverse ale fiecărui copil.

În 2025 am finalizat cursul de formare în Concept-Based Inquiry, o abordare care a adus profunzime și coerență procesului de predare, punând accent pe învățarea centrată pe concepte mari și transferabile. Totodată, am integrat constant în practica mea elemente de Project-Based Learning, un model care îi provoacă pe copii să lucreze în echipă, să caute răspunsuri reale și să construiască învățarea pornind de la întrebări esențiale și de la viața lor de zi cu zi. Acest tip de învățare a susținut în mod natural conectarea cu întrebarea „de ce?”, dar și descoperirea activă a lumii din care fac parte.

Fac parte din echipa Avenor din 2023 și mă implic constant în proiecte educaționale care valorizează învățarea autentică și dezvoltarea integrală a copilului. Îmi doresc ca fiecare elev al meu să devină nu doar un copil curios, ci și un tânăr autonom, critic și empatic. Văd clasa ca pe un spațiu viu, flexibil, în care fiecare voce contează, iar învățarea se naște din conexiune și încredere.

Pentru mine, rolul profesorului este acela de ghid – o prezență atentă, care observă și încurajează, care oferă structuri clare, dar și libertatea necesară pentru ca fiecare copil să își descopere propriul ritm și potențial. În acest proces, învățarea rămâne o călătorie comună, în care nu doar elevii cresc, ci și eu, împreună cu ei.