Andrei Bălașa

Profesor de Muzică

Îmi place foarte mult să predau și să am oportunitatea de a împărtăși cunoștințele acumulate de-a lungul anilor. Îmi doresc să motivez elevii să-și dezvolte și să-și cultive pasiunea pentru muzică, ajutându-i să înțeleagă elementele fundamentale ale muzicii, cum ar fi melodia, ritmul, armonia și interpretarea. Studiul muzicii te poate ajuta să-ți dezvolți creativitatea și să-ți îmbunătățești starea emoțională.

Începând de la vârsta de 6 ani, am studiat pianul și mai târziu, la vârsta de 10 ani, am început să cânt și la vioară. Momentul care m-a marcat profund a fost când aveam 11 ani și am descoperit chitara. În scurt timp, mi-am făcut prima mea formație și mi-am dat seama că asta este chemarea mea în viață. De atunci, am știut că muzica va fi o parte integrală a existenței mele și că voi continua să cânt și să fac muzică cu pasiune.

M-am născut și am crescut în București, iar pasiunea mea pentru muzică m-a condus către Colegiul Național de Muzică George Enescu. Acolo m-am specializat în chitară clasică, dedicându-mi timpul și efortul pentru a învăța și a perfecționa arta de a interpreta la acest instrument. Experiența mea la acest colegiu m-a ajutat să-mi dezvolt abilitățile și cunoștințele muzicale, să înțeleg complexitatea și frumusețea muzicii clasice.

Am urmat cursurile universitare la Universitate Națională de Muzică București. Aici am avut oportunitatea de a explora și experimenta în domeniul compoziției muzicale. Am obținut atât licența, cât și masterul în Compoziție Muzicală, învățând arta de a compune și de a transmite mesaje prin intermediul sunetului.

Pe parcursul studiilor universitare, am dorit să înțeleg și să mă formez și în sfera pedagogiei muzicale. Modulul Psihopedagogic mi-a oferit instrumentele necesare pentru a aborda eficient procesul de învățare al elevilor mei. Am învățat metode și tehnici pedagogice, am explorat aspectele psihologice și emoționale ale educației muzicale și am dobândit abilități în comunicarea și motivarea elevilor.

Această perioadă intensă și diversificată de studiu m-a pregătit pentru a deveni profesor de muzică. Am dobândit cunoștințe teoretice solide, am învățat să interpretez și să compun muzică și am înțeles importanța relației profesor-elev.

De-a lungul anilor, am avut ocazia de a cânta în formații renumite precum Iris și Hara și am avut onoarea de a urca pe aceeași scenă cu unii dintre cei mai mari muzicieni contemporani, printre care Guthrie Govan, Mattias IA Eklundh și Marco Mendoza. Am continuat mereu să-mi dezvolt propriile proiecte muzicale, iar unul dintre acestea este formația The Groovy Bastards.

Începând din 2015, am avut privilegiul de a preda în diverse școli și să lucrez alături de copii pasionați de muzică dar și cu cei mai puțin pasionați pe care am reușit  să îi co interesez, arătându-le cum muzica poate fi un sprijin în viața lor.

În anul 2020, am început să predau chitară la Avenor și am avut o experiență minunată, atingând toate obiectivele pe care mi le-am propus alături de elevii mei. Am reușit să construim legături puternice și acest lucru mă motivează foarte mult în primul meu an ca profesor de muzică.

Experiența de lucru cu copiii m-a învățat că atunci când elevii simt că profesorul lor crede sincer în potențialul lor de reușită, se simt încurajați și ”le cresc aripi”. Construirea unei relații de încredere reciprocă, între elev și profesor, creează un mediu plăcut de învățare și contribuie la obținerea unor rezultate academice remarcabile. Sunt entuziasmat să fiu martorul progresului și al realizărilor lor și să le ofer sprijinul și inspirația necesare pentru a-și atinge potențialul maxim. 

Avem în față un an plin de experiențe memorabile și dezvoltare personală.