Mihaela Ancuța

Assistant Head of Secondary
Mathematics Curriculum Leader
Profesor de Matematică

Sunt o persoană fericită. Sunt împlinită și mulțumită cu tot ceea ce viața mi-a oferit până acum. Ador provocările și nu ezit niciodată să le fac față. Ceilalți spun despre mine că sunt o persoana extrem de conștiincioasă, responsabilă, ordonată și atentă la detalii. Pasiunea pentru matematică mi-am descoperit-o încă din copilarie, având șansa să întâlnesc profesori minunați, de la care am învățat că matematica nu este un monstru cenușiu, inaccesibil. Este adevarat că se răzbună uneori pe infideli, dar după ce îți devine prietenă, îți dezvăluie frumuseți nebănuite.

În anul 2003, am terminat liceul la Colegiul Național Mihai Eminescu din București și mi-am împlinit visul de a deveni studentă la Facultatea de Matematică și Informatică. I-am cunoscut pe autorii manualelor și culegerilor pe care le studiasem, care mi-au devenit atunci profesori în cadrul Universității București, specializarea Matematică-Informatică. Am absolvit facultatea în anul 2007, am urmat apoi cursurile unui master și mi-am început cariera în domeniul educației.

Formarea mea profesională a început la International School of Bucharest, locul în care am lucrat cu dedicare timp de cinci ani. Am participat la cursuri de dezvoltare profesională, am studiat și experimentat învățământul britanic într-un cadru internațional și în scurt timp am devenit fascinată de acesta. La ISB am fost profesor de ICT și matematică, diriginte, dar și Examinations Officer și Assessment Coordinator.

Cu experiența acumulată, în anul 2014 mi-am îndreptat pașii spre Avenor College, pentru că, așa cum am afirmat la început, ador provocările și nu ezit să le fac față, unde predau IGCSE și A Level Mathematics elevilor de liceu, pregătindu-i pentru examenele Cambridge.

În calitate de Maths Curriculum Leader îmi propun și anul acesta ca în colaborare cu toți profesorii de matematică din departament să atingem un țel comun: succesul elevilor la matematică.

Sunt entuziasmată să interacționez cu elevii și îmi face mare plăcere să îi privesc cum își dezvoltă înțelegerea sub mentoratul meu, dar obiectivul meu principal este să creez un mediu pozitiv pentru elevi, să aduc bucurie și satisfacție în lecțiile zilnice și să fac Matematica o materie care să le aducă sens, satisfacție și succes elevilor mei.

Planific lecții care să reducă la minimum monologul profesorilor și să maximizeze gândirea elevilor, astfel încât elevii lucrează iar eu îi ajut să facă legături personale cu viața lor pentru a răspunde la întrebarea „De ce am nevoie de asta?”

Lecțiile de matematică includ o varietate de activități, cum ar fi explorarea individuală, implicarea în proiecte, lucrul în grupuri mici, discuții cu întreaga clasă, instrucțiuni de la colegi și o serie de brain teasers și probleme provocatoare, astfel încât nu vom studia numai pentru examenele IGCSE și A Level, ci ne vom testa logica și ne vom distra.

Noul rol, de Assistant Head of Secondary mă motivează să ma implic cu toată energia la dezvoltarea continuă a proceselor de învățare și a școlii în ansamblul ei.