Elevii claselor a VII-a și a VIII-a au avut ocazia să experimenteze ce înseamnă să-și susțină un punct de vedere într-o dezbatere atunci când sunt în fața unui public, înfruntă o echipă care le demontează argumentele și totul este contra cronometru. Profesorul universitar Liviu Papadima, specialist în public speaking, i-a ajutat să înțeleagă de ce le sunt utile abilitățile de dezbatere și i-a ghidat în organizarea unui debate pornind de la afirmația „Vânătoarea ca sport ar trebui interzisă”. Elevii au tras la sorți echipa din care fac parte – afirmatori (în favoarea afirmației) sau negatori – pentru a fi puși în situația de a-și exersa toleranța față de opinii contrare cu ale lor. Fiecare echipă și-a desemnat trei reprezentanți care să susțină argumentele și contraargumentele în fața colegilor și profesorilor. Au înțeles astfel cât de provocator poate fi să-și găsească ideile, să nu divagheze de la subiect, să-și susțină punctul de vedere ținându-și în frâu emoțiile, să evite greșelile în exprimare, să-și coreleze gesturile cu mesajul pe care vor să-l transmită. Fiecare echipă a avut puncte forte și slabe, după cum a subliniat juriul. Nu au existat învingători și învinși, doar câștigători – copiii care s-au bucurat de o experiență intensă, un exercițiu de disciplină, autocunoaștere și toleranță.
Îți recomandăm și

Programul „Profesori pentru Profesori” – sau cum poți deveni profesor de carieră
Pentru tinerii absolvenți care se pregătesc pentru o carieră în educație și pentru profesorii aflați în primii ani la catedră, începutul poate fi copleșitor. Din păcate, pregătirea pentru realitatea din clasă este adesea insuficientă, iar confru... ...
Citește mai mult
Curtea Grădiniței – mai mult decât un loc de joacă
În educația timpurie, mediul joacă un rol esențial în formarea competențelor fundamentale ale copilului. De la autonomie și siguranță de sine, la abilități sociale, motrice și cognitive – toate pot fi cultivate în mod natural prin experiențe di... ...
Citește mai mult
Evaluarea Națională – un simptom al unei probleme sistemice. Și o oportunitate de schimbare.
În ultimele săptămâni, ministrul Educației, Daniel David, a adus în spațiul public una dintre cele mai lucide și oneste poziții referitoare la sistemul de evaluare din România. Spunea, așa: „Nu este corect ca examenul de evaluare în clasa a VIII-... ...
Citește mai mult
Grădinăritul – o metodă practică de învățare a conceptelor matematice
La clasele primare, învățarea devine cu adevărat valoroasă atunci când copiii înțeleg sensul a ceea ce fac. Când matematica iese din caiet și ajunge în mijlocul naturii, când copiii măsoară cu rigla plante și împart răsaduri în alveole, totul... ...
Citește mai mult
Școala de Vară Avenor – Învățare prin experiențe reale
Școala de Vară Avenor este un program de educație non-formală în limba engleză care are ca punct central experiența pe care o oferă copilului. Anul acesta, în perioada 30 iunie – 11 iulie, Avenor College își propune să le ofere copiilor cu v... ...
Citește mai mult
Educația începe cu profesorii: Festivalul DataMathLab revine cu idei, inspirație și practici inovatoare în predarea matematicii
Educația de calitate începe cu profesori care învață continuu. Într-un sistem în care transformarea școlii este o necesitate, dezvoltarea profesională a cadrelor didactice devine o prioritate. Profesorii care își cultivă permanent competențele, ca... ...
Citește mai mult
Examenul nevăzut: organizarea sesiunii de examene la Avenor
Organizarea sesiunii de examene este, pentru orice școală, un moment de maximă importanță. La Avenor, însă, acest proces merge dincolo de rigurozitatea obișnuită – este o desfășurare amplă de eforturi coordonate, planificare minuțioasă și resp... ...
Citește mai mult
Cum transformăm explorarea senzorială în experiențe de învățare memorabile
În educația timpurie, cele mai profunde și durabile achiziții nu vin doar din ceea ce copiii aud sau văd, ci mai ales din ceea ce simt, explorează și trăiesc cu toate simțurile. La Avenor, credem că aceste experiențe multisenzoriale stau la baza une... ...
Citește mai mult
Descoperirea pasiunilor începe devreme – rolul activităților co-curriculare la grădinița Avenor
La Avenor, credem că educația nu înseamnă doar predare în sala de clasă, ci o experiență completă care ajută copiii să se descopere, să își exploreze interesele și să își formeze abilități esențiale pentru viață. De aceea, activitățile... ...
Citește mai mult