Pentru tinerii absolvenți care se pregătesc pentru o carieră în educație și pentru profesorii aflați în primii ani la catedră, începutul poate fi copleșitor. Din păcate, pregătirea pentru realitatea din clasă este adesea insuficientă, iar confruntarea directă cu aceasta vine fără un ghid clar, fără repere și fără un sprijin constant.

Tocmai de aceea, la Avenor am creat „Profesori pentru Profesori” – un program de pregătire și mentorat dedicat celor care își doresc să transforme această meserie într-o adevărată profesie, care va intra începând din această toamnă în cel de al 3-lea an de implementare cu succes.

APLICAȚI ACUM PENTRU PROGRAMUL PROFESORI PENTRU PROFESORI

Căutăm specialiști care predau la gimnaziu și liceu, dar și profesori pentru învățământul primar, care să ni se alăture în anul școlar viitor, oameni motivați care caută un cadru în care să se dezvolte și să devină profesioniști în educație. 

Aflați detalii despre procesul de recrutare AICI.

 

Ce este programul „Profesori pentru Profesori”?

Un program de formare profesională și mentorat, cu durata de doi ani, remunerat, dedicat cadrelor didactice aflate la început de drum – fie că este vorba despre absolvenți ai liceelor pedagogice, studenți în an terminal sau licențiați care au finalizat modulul psihopedagogic. 

Programul oferă sprijin concret în activitatea la clasă, mentorat permanent, formare continuă și o perspectivă aplicată asupra profesiei didactice, într-un mediu internațional și colaborativ.

La Avenor, educația de calitate este o misiune asumată, iar dezvoltarea profesională a cadrelor didactice este privită ca un proces care necesită sprijin, colaborare și îndrumare. Din această convingere s-a născut un cadru sigur și generos, în care profesorii aflați la început de drum pot învăța, experimenta, greși și evolua.

Ce aduce în plus acest program?

Mai mult decât un simplu stagiu de practică, „Profesori pentru Profesori” este o experiență completă în cadrul unei școli internaționale private, cu standarde ridicate și o echipă formată din peste 100 de profesori români și internaționali, cu experiență în sisteme educaționale diverse. Participanții au ocazia să colaboreze direct cu acești profesori, să observe lecții, să predea în echipă alături de mentori din cadrul Avenor și să beneficieze de feedback constant, personalizat și orientat spre dezvoltare.

Programul „Profesori pentru Profesori” a fost un punct major de cotitură în cariera mea didactică. Prin intermediul lui m-am dezvoltat profesional foarte mult, mi-am perfecționat metodele de predare și modul de a interacționa cu elevii. Predau fizică conform curriculumului britanic, iar prin acest program de mentorat am descoperit și mi-am însușit strategii inovatoare pentru a explica mai ușor conceptele complicate și pentru a face lecțiile mai atractive și interactive.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la acest program a fost atmosfera de colaborare, accesul la resurse variate și sprijinul constant din partea unor profesori experimentați. Acest proces de ghidare continuă m-a ajutat enorm să am mai multă încredere în mine și să devin mai competent, lucru care s-a văzut în experiențele de învățare și în rezultatele elevilor mei.” – spune Andrei Vasiliu, Profesor de Fizică, beneficiar al programului Profesori pentru Profesori.

 

Ce înveți, concret?

  • Cum să planifici lecții reușite, adaptate nivelului elevilor;
  • Cum să gestionezi o clasă diversă și să construiești relații autentice cu elevii;
  • Cum să creezi resurse educaționale atractive și eficiente;
  • Cum să colaborezi în echipă, într-un ecosistem educațional complex;
  • Cum să transformi provocările de zi cu zi în oportunități de învățare.

”Pe parcursul celor doi ani, „Profesori pentru Profesori” a fost pentru mine o experiență valoroasă de formare profesională, plină de lecții importante și de provocări.

În primul an, am avut ocazia să asist la ore la mai multe discipline, ceea ce m-a ajutat să înțeleg diferite stiluri de predare. A fost o experiență necesară pentru un profesor la început de drum, dar și o provocare – aceea de a mă adapta rapid la fiecare abordare. Spre finalul anului școlar, am început să predau în echipă alături de profesorii de istorie, ceea ce mi-a oferit primele experiențe reale atât de predare, cât și de lucru în echipă.

În cel de-al doilea an, am preluat complet responsabilitatea pentru propriile ore de istorie, lucru care mi-a permis să mă concentrez mai mult pe elevi și să-mi conturez un stil propriu de predare. Chiar dacă nu am mai asistat la fel de mult la orele colegilor, m-am bucurat în continuare de sprijinul și de ghidarea lor.

Dacă ar fi să rezum această perioadă, aș spune că mi-am consolidat încrederea în propriile metode și am devenit cu adevărat responsabilă pentru evoluția elevilor mei.” – spune Oana Otveș, Profesor de Istorie, participant în program.

 

Ce ne diferențiază?

În multe școli, profesorii debutanți sunt lăsați să se descurce singuri din prima zi. La Avenor, credem că profesorii buni se formează împreună, în comunități de practică.

Programul urmează formatul și standardele programelor de pregătire a profesorilor debutanți din Marea Britanie și cuprinde:

  • Experiență într-o școală internațională – formare continuă la clasă;
  • Activități de predare simultană împreună cu un profesor cu experiență; 
  • Cultivarea abilităților necesare pentru crearea de resurse educaționale și planuri de lecție;
  • Asistență la ore și feedback constant din partea mentorilor; 
  • Posibilitatea de prelungire a activității educaționale în cadrul școlii și după încheierea programului.

La finalul celor doi ani, participanții pot aplica pentru o certificare internațională recunoscută în Marea Britanie, deschizând astfel drumul către o carieră globală în educație.

Simt că, treptat, mi-am câștigat respectul elevilor – iar faptul că mulți dintre ei vin cu drag la orele de Geografie este, pentru mine, una dintre cele mai mari bucurii. Din când în când, primesc și mesaje de la părinți, care îmi spun cât de mult le plac copiilor lecțiile mele. 

Am început să simt că lecțiile mele devin tot mai vii și mai interesante, atât pentru elevi, cât și pentru mine 🙂 …

În esență, mesajul meu este unul de recunoștință – pentru tot sprijinul oferit profesorilor tineri și fără experiență. De prea multe ori, în anunțurile de angajare, vedem menționat că „experiența este obligatorie” – dar cum poți căpăta experiență dacă nimeni nu îți oferă o șansă? Vârsta de 24 de ani vine cu provocări pe care puțini le văd. Deși e o perioadă frumoasă a vieții, este și momentul în care simți că ești aruncat direct în mijlocul lucrurilor, fără prea mult sprijin sau pregătire.

Mă consider extrem de norocoasă că nu a trebuit să trec singură prin toate acestea.” – spune Cosmina Costache – profesor de Georgrafie, stagiar al programului Profesori pentru Profesori.

Cui se adresează programul?

Căutăm:

  • Profesori pentru învățământul primar, dedicați și curioși;
  • Profesori de Matematică, Economie, Informatică, Limba engleză și alte specializări pentru gimnaziu și liceu;
  • Absolvenți sau studenți care au finalizat modulul psihopedagogic (nivel 1).

Mai multe detalii despre program și despre modalitatea de aplicare, se regăsesc AICI.

Unde se desfășoară programul?

Programul are loc în campusul Avenor College din București – un spațiu modern, dotat cu facilități de top, care susține colaborarea, creativitatea și dezvoltarea profesională. Este un mediu care provoacă și, în același timp, oferă sprijinul necesar pentru a construi o carieră solidă în educație.

***

Avenor College este o instituție educațională non-profit, o școală internațională bilingvă ancorată în cultura românească. 

Avenor College are dublă acreditare, atât în sistemul românesc (ARACIP) cât și în sistemul britanic, British School Overseas (BSO), reprezentând Department for Education (DfE) din Marea Britanie.

Co-creăm pentru fiecare dintre elevii noștri între 2 și 18 ani experiențe de învățare stimulante care le formează competențele pentru viitor. Viziunea noastră este să creăm un reper educațional pozitiv și inovativ în România.

Misiunea Avenor este să formeze liderii viitorului, provocându-i pe elevi să-și descopere calitățile și talentele, să-și creeze propriul traseu de învățare și să-și contureze propriul viitor.