Continuăm seria de articole săptămânale prin care vă invităm să descoperim împreună pasiunile și talentele membrilor comunității Avenor College. Inițiativa îi aparține Ioanei, elevă în clasa a 9-a la Liceul Avenor.

Georgiana Socoliu, profesoară de istorie și dirigintă la clasele a 6-a, ne-a arătat că nu numai cunoștințele într-un anumit domeniu te fac un model pentru alții, ci și stilul de viață sănătos și mentalitatea pe care o ai. Vă invit să citiți o discuție despre echilibru, teatru, lecturi, dar și despre lecțiile istoriei și viitorul educației.  

Ioana: Spuneți-ne câteva cuvinte despre Georgiana Socoliu. Cum v-ați prezenta?

Georgiana Socoliu: Sunt un om care iubește viața, care se bucură de fiecare moment, un om care tinde spre armonie și care încearcă să învețe din fiecare experiență.

I: De-a lungul anilor am observat că aveți o înclinație către zona de dezvoltare personală. Cum îmbinați viața profesională cu acest aspect al vieții?

G.S.: Mi se pare că dezvoltarea personală joacă un rol important pentru că, dacă nu ai un echilibru interior, nu ai o înțelegere a lucrurilor și nu reușești să te înțelegi pe tine, nu ai cum să fii de ajutor celorlalți. Și pentru că permanent în viața mea am fost preocupată să fiu omul potrivit la locul potrivit, să-mi aduc contribuția și să am un impact în viața celorlalți mi-am dat seama că trebuie să încep cu mine. Mi-am dat seama că trebuie să mă autoeduc, să învaț să mă iubesc în primul rând pe mine, apoi să fiu de ajutor celorlalți. De asta sunt pasionată de yoga și îmi place foarte mult să meditez. Am momente în care sunt preocupată de mine, de regăsirea interioară și cred că nu poți să fii sub nicio formă de ajutor celorlalți dacă tu nu ești în armonie cu tine.

I: Am aflat de curând că practicați yoga. Ce aduce yoga în viața dumneavoastră?

G.S.: În primul rând îmi aduce sănătate și echilibru. De 2 ani de când merg săptămânal la yoga, nu mai am probleme cu zona cervicală, mă ajută foarte mult să îmi mențin un tonus, vitalitate și mă simt bine în pielea mea după aceste ședințe.

I: Ce alte pasiuni  aveți?

G.S.: Îmi place foarte mult teatrul. Încerc să mă duc cât de des pot. Ultima dată am fost la spectacolul lui Marius Manole „Demnitate”. Am fost la teatru și cu voi (clasa a 9-a, la „Titanic Vals” de Tudor Mușatescu), am mers și cu cu cei de la clasa a 11-a la „History Boys”, impresionant spectacolul.

M-am înscris și la clubul de lectură al părinților și profesorilor Avenor, unde citim lunar câte o carte. Este un prilej foarte bun să împartașești impresiile tale despre o carte, dar și să cunoști personalitați din lumea literaturii. Luna trecută, de exemplu, am avut o întalnire cu Iulian Tănase. Anul trecut, am avut șansa să o cunosc pe Ioana Pârvulescu, fiind fan și admirând-o foarte mult. Și acesta este un prilej de echilibru personal și dezvoltare personală.

 I: Din 4 în 4 ani preluați o clasă ca dirigintă. Ce diferențe se pot simți de la o generație la alta?

G.S.: Toți suntem diferiți, avem calitățile și aptitudinile noastre. E important să descoperi pe fiecare. În general, nevoile fundamentale ale elevilor nu sunt diferite și nu au fost diferite de la o generație la alta, în schimb, există diferite preocupări. Pentru toți există nevoia de recunoaștere, de valorizare, de relaționare, de dezvoltare pe toate palierele. Este important să îi cunoști, să dezvolți o relație cu copiii și să încerci să îi ajuți pe drumul lor, al cunoașterii și al viitorului.

I: Care este perioada preferată din istoria pe care o predați?

G.S.: Secolul XX, pentru că avem foarte multe mărturii, foarte multe documente. Avem foarte multe resurse, în primul rând. Pe de altă parte, sunt fascinată de Războiul Rece, adică de a doua jumătate a secolului XX.

I: Cu ce doriți să rămână elevii în urma orelor de istorie?

G.S.: Chiar dacă pare puțin deplasat argumentul „ca să nu repetăm greșelile din istorie”, eu cred în asta. Consider că trebuie să învățăm din istoriile personale ale marilor personalități. Eu sunt fascinată de jurnale, sunt fascinată de autobiografii. Cumva, fiecare are o poveste în viață și putem învața din experiențele lor. Aș vrea ca elevii mei să rămână cu o gândire critică, reflexivă, să analizeze din mai multe perspective, să vadă din mai multe puncte de vedere desfășurarea unui eveniment sau un anume context istoric și mi-ar plăcea să rămână cu o recunoaștere a valorilor naționale.

I: Ce sfat aveți pentru elevi?

G.S.: Îmi doresc foarte mult să-și găsească calea în viața, să-și descopere pasiunile, să găsească un echilibru interior, să se dezvolte în orice domeniu și-ar dori ei. Și, în general, să aibă o viața împlinită din toate punctele de vedere.

I.: Cum vedeți viitorul învățământului în următorii 5 ani?

G.S.: Depinde despre ce învătământ discutam și pe ce paliere. Eu cred că, în momentul de față, la nivel internațional este o revoluție. Este posibil să avem un învătământ în care să lipsească notele, axat mai mult pe proiecte de grup, pe colaborare, pe comunicare, pe interactiune, pe leadership și, cumva, finalitatea să nu fie neapărat într-o medie sau un examen, ci un proiect de grup care să integreze mai multe discipline și care să scoată în evidentă și capacitatea copiilor de a colabora, de a lucra unii cu alții, de a comunica, de a veni cu idei originale și creative.