La Avenor, intenția este vizibilă în tot – în fiecare decizie, în fiecare relație.

Așa își începe reflecția Tracey Ezard, expert australian în leadership educațional, despre vizita ei la Avenor College – o experiență pe care o descrie ca „o adevărată lecție despre intenționalitate și sens în educație”.

Articolul său, Intentionality and Purpose in Bucharest, publicat după vizita delegației australiene la București, oferă o perspectivă valoroasă asupra modului în care cultura Avenor este percepută de lideri educaționali dintr-un alt colț al lumii. Vă invităm să citiți articolul integral.

 

O întâlnire între două lumi educaționale

Avenor a avut bucuria de a primi o delegație de lideri educaționali din Australia, aflați într-o vizită de studiu de trei zile la București. Vizita a făcut parte dintr-un program dedicat explorării practicilor educaționale inovatoare din Europa Centrală și de Est, iar Avenor a fost una dintre școlile selectate pentru a ilustra cum arată o comunitate internațională care îmbină excelența academică, dezvoltarea personală și învățarea contextuală.

Delegația, condusă de Anne Knock, PhD, Director: Strategy, Culture and Learning Environment Design la The Learning Future, a reunit directori, coordonatori și formatori din mai multe școli australiene, interesați să descopere modele de educație care pun accent pe autonomie, colaborare și inovație.

Întâlnirile cu echipele de leadership educațional de la Avenor au generat discuții profunde despre cultura organizațională, mediul de învățare și rolul liderilor în formarea unei comunități care inspiră. A fost un dialog autentic între două lumi educaționale care, deși funcționează în contexte diferite, împărtășesc aceleași valori: colaborarea, reflecția și învățarea continuă.

Unul dintre momentele care i-au impresionat cel mai mult pe vizitatori a fost întâlnirea cu elevii de liceu, care au prezentat proiecte create și coordonate chiar de ei: TEDx Youth@Avenor, 24h Business Challenge, Avenor Christmas Charity Fair și parteneriatul cu Tășuleasa Social – toate exemple de învățare prin implicare, colaborare și leadership.

Pentru oaspeții australieni, aceste inițiative au fost o dovadă concretă că spiritul antreprenorial, responsabilitatea socială și învățarea experiențială pot fi cultivate încă din anii de școală.

Avenor, o școală cu sens

Pentru echipa noastră, această vizită a fost o confirmare că direcția în care ne dezvoltăm este una aliniată practicilor internaționale – o educație cu sens, construită pe relații autentice și pe experiențe reale de învățare.

Aceeași impresie este împărtășită și de Tracey Ezard, care descrie Avenor ca pe o școală „unde fiecare decizie reflectă un scop clar și asumat, iar cultura organizațională este impregnată de valori trăite, nu doar declarate”. Ea vorbește despre „energia mediului, bunătatea oamenilor și puterea scopului” ca trăsături definitorii ale comunității noastre.

Reflecția ei surprinde esența unei comunități care a crescut dintr-o viziune curajoasă – aceea de a crea o școală care încurajează autonomia, curiozitatea și inițiativa, oferind fiecărui elev spațiul de a se descoperi și de a învăța prin acțiune.

Ne onorează această perspectivă venită din partea unui expert educațional cu o vastă experiență internațională și ne bucură că am reușit să oferim o imagine fidelă a modului în care, prin intenție și colaborare, construim în fiecare zi învățare cu rost pentru întreaga noastră comunitate școlară.