În ultimii 10 ani, în fiecare vară, la Avenor s-a organizat Școala de vară, un program de educație non-formală deschis copiilor din comunitate dar și din afara ei, în cadrul căreia s-au regăsit atât învățarea prin descoperire, prin joc și prin proiecte, dar și excursiile, activitățile sportive sau cele în pădure sau în afara campusului. 

Cu o echipă de specialiști în educație non-formală, Avenor propune elevilor și anul acesta programe de vară special gândite pentru fiecare segment de vârstă.

Ce face specială Școala de vară Avenor și care sunt motivele pentru care se recomandă participarea copiilor la astfel de programe, puteți afla de la echipa noastră în interviul de mai jos.

Ce trebuie să urmărim atunci când alegem un program co-curricular pentru copilul nostru?

 

„Pentru un program de vară cu precădere, cel mai important rol îl joacă expunerea la natură și viața reală. Adulții de astăzi își amintesc cu admirație de vacanța mare pe ulițele satelor. Pentru copiii noștri, joaca sub razele soarelui, în mijlocul naturii și alături de alții de-ai lor este un context în primul rând valoric ce garantează aduceri aminte și ancore sănătoase pentru când vor fi oameni mari.

Din punct de vedere academic, programele co-curriculare reprezintă o oportunitate pentru completarea dezvoltării copiilor. De aceea recomandarea noastră este să urmărim un echilibru între următoare 3 elemente: 

  • Motivație: activități ce corespund intereselor și pasiunilor deja conturate pentru a-i motiva pe cei mici să participe cu plăcere, 
  • Provocare: sesiuni ce ajută la consolidarea sau aprofundarea cunoștințelor curriculare din timpul anului școlar, 
  • Varietate: inițiative variate care să le deschidă apetitul pentru noi domenii de învățare.

Bineînțeles, vârsta copiilor este relevantă pentru a alege cea mai bună metodă educativă folosită și orarul cel mai potrivit.”  Cristina Farcaș, fondator Avenor Summer Expeditions 

Prin ce se diferențiază programul de școală de vară Avenor?

„Metoda educativă cunoscută ca Project-Based Learning, care este în centrul programului, îi conectează pe copii cu lumea reală prin proiecte cu mult sens, le stimulează abilitățile de rezolvare a problemelor, de colaborare și comunicare în echipă. De asemenea, unul dintre cei mai puternici diferențiatori ai programului este limba dominantă de comunicare, limba engleză. Fără a fi un curs de limbă străină în sine, prin joacă, explorare și dezvoltare de proiecte, comunicarea în limba engleză precum și încrederea în sine se îmbunătățesc considerabil. 

Într-o altă notă, ne bucurăm de feedback-ul pozitiv al copiilor legat de mâncare, așa că suntem mândri că putem oferi un meniu sănătos și proaspăt preparat în propria noastră bucătărie. 

De asemenea copiii de la 6 la 11 ani vor putea beneficia de un loc unic prin proximitatea pădurii, având totodată și facilități oferite de campusul Greenfield: sală și teren de sport, studio de muzică, atelier de arte și teatru, echipamente sportive și muzicale de bună calitate. Cei mici, înscriși la grădiniță, se vor bucura de activități în afara sălilor de clasă, inclusiv excursii săptămânale în natură sau destinații cu caracter educațional legat de tematicile de învățare.” Boyana Dragomir, Project Manager, Greenfield summer programs 

Care este miza educațională a unei școli de vară? 

„Suntem deja în al treilea an în care putem oferi programul în ambele locații: campusul Greenfield (copii între 6 și 11 ani) și la grădinița din zona Cașin (copii între 2-6 ani). Având în vedere vârstele copiilor, chiar dacă programele urmează același concept educațional, programul și orarul sunt adaptate pentru a răspunde cât mai bine intereselor specifice. 

Astfel, la grădiniță, programul educativ pune pe primul plan copilul și nevoile lui. Echipa de profesori a structurat săptămânile în așa fel încât fiecare copil să-și găsească cu ușurință rolul său în noul grup. Metoda Project Based Learning are menirea de a-i învăța pe copii că fiecare dintre ei are ceva diferit și important de oferit și că doar împreună pot finaliza un proiect de amploare. Atât activitățile din clasă, cât și excursiile și inclusiv ‚zilele de bălăceală’ (‚Water Fun Day’) se desfășoară într-un decor special, diferit de la o săptămână la alta, pentru a le oferi celor mici un mediu stimulant, interesant și distractiv.” Silvana Sofian, coordonator Avenor Summer Expeditions 2022, Avenor Nursery

 

„Viziunea lui John Dewey care spune: ‚Educația nu înseamnă pregătire pentru viață; educația este viața însăși.’ descrie foarte bine ceea ce copiii de la grădiniță experimentează alături de noi la școala de vară. Trăim vremuri pentru care trebuie să fim pregătiți, vremuri pentru care trebuie să ne adaptăm. De aceea școala de vară Avenor Summer Expeditions propune o abordare educațională unitară și coerentă în care copiii sunt puși în situații reale de viață, la care trebuie să găsească soluții, rezolvări, să vină cu idei și să se adapteze.” Dora Crețu, coordonator Avenor Summer Expeditions 2022, Avenor Nursery

 

„În campusul Greenfield copiii între 6 și 11 ani vor beneficia de experiențe unice de învățare în timp ce se distrează, explorează și cercetează noi domenii pentru a crea proiecte personalizate. Indiferent de pasiunile lor, se vor conecta cu lumea din afara sălilor de clasă și vor fi încurajați să comunice, să lucreze în echipă și să gândească critic în timp ce vor lucra la un proiect comun. Ne propunem să-i stimulăm pe copii să preia controlul și să-și îmbogățească experiențele folosindu-se de propriile pasiuni, identificând soluții pentru sarcini precise și bineînțeles celebrând munca și învățarea lor alături de familie la finalul școlii de vară.” Andreea Dumitrescu, coordonator Avenor Summer Expeditions 2022, Avenor College

Cum este gândit parcursul unui participant la școala de vară astfel încât să obțineți rezultatele pe care vi le-ați propus?

„În fiecare dintre locațiile în care se desfășoară programul există câte o grupă desemnată copiilor de 2 ani (Avenor Nursery), respectiv 6 ani (Avenor College) care experimentează pentru prima dată interacțiunea cu acest mediu, gândite astfel pentru a asigura suport mai consistent pentru integrare precum și pentru a adapta programul zilnic la nevoile acestora.

Planificarea învățării prin metoda PBL are în vedere un parcurs firesc al dezvoltării copiilor. Se începe cu adaptarea, rutinele de siguranță, continuând cu identificarea nevoilor, intereselor și cunoștințelor participanților, pentru ca apoi programul să deschidă noi ferestre către alte obiective de învățare. În mod sistematic copiii se autoevaluează, regândesc procesul, pentru ca în final să argumenteze rezultatele în fața celorlalți colegi și a propriei familii (în cazul copiilor din campusul Avenor College Greenfield). Acest fir roșu este presărat în fiecare săptămână cu ruperi de ritm precum excursii și sesiuni de dans (la grădiniță), ieșiri în pădure, ateliere artistice și sport (în campus Greenfield), și mult așteptata zi de distracție cu apă (Water Fun Day).” Cristina Farcaș, fondator Avenor Summer Expeditions

Indicați 5 motive pentru care un copil ar trebui să participe la o școală de vară.

  • Timpul petrecut în natură
  • Relațiile 
  • Oportunitățile de descoperire 
  • Calitatea timpului alocat 
  • Continuitate în dezvoltarea personală