Alexandra (clasa a 10-a) și-a dorit să-și ajute colegii mai mici să se acomodeze mai ușor cerințelor liceului Avenor. Astfel, a creat un program de tutoring în care ea și alți colegi-profesori fac ore suplimentare cu elevii care-și doresc acest lucru. Vă invităm să aflați mai multe despre proiectul de bursă al Alexandrei din acest interviu.

 

Avenor College: Povestește-ne despre proiectul tău: care a fost ideea inițială și cum te-ai gândit s-o pui în practică?

Alexandra: Mereu mi-am dorit să fac voluntariat, să coordonez un astfel de proiect și să ajut oameni. Din nefericire, din cauza epidemiei, nu mi-am putut îndeplini dorința. Așadar, cu ajutorul doamnei Luminița Susanu, coordonator al programului de burse, am adaptat proiectul de voluntariat și l-am transformat într-un program de tutoring. 

La începutul cursului de IGCSE în clasa a 9-a, nu eram sigură de unde să încep totul. Nu eram sigură cum ar trebui să mă organizez și nici ce așteptări ar fi trebuit să am față de acest curs. Simt că aceste lucruri ar fi putut fi depășite cu îndrumarea unei persoane mai apropiate de vârsta mea, care să fi trecut prin aceeași experiență. De aceea, m-am decis să le ofer această oportunitate celor care sunt la început de drum.

Avenor College: În ce stadiu este acum proiectul? 

Alexandra.: Proiectul este în continuă dezvoltare. În acest moment suntem în total cinci elevi-profesori care oferă ore suplimentare pentru doi elevi din clasa a noua. În total avem șapte ore active pe săptămână. La fiecare oră, elevii-profesori identifică lacunele colegilor la diferite materii și lucrează exerciții suplimentare din lecția de zi. 

Avenor College: Care sunt etapele viitoare? 

Alexandra: În următoarele săptămâni, vom relua recrutarea elevilor pentru a ne putea oferi ajutorul pentru cât mai mulți colegi mai mici. Anul următor dorim să strângem mai mulți elevi-profesori pentru a putea extinde programul și la clasele de gimnaziu, respectiv clasele a opta.

Avenor College: Ce vi s-a părut cel mai dificil la acest proiect?

Alexandra: Cel mai dificil a fost să reușim să atragem elevi în proiect. Posibil ca unii elevi să fi considerat că nu le vor folosi orele suplimentare, dar cei care fac parte din program la acest moment au doar cuvinte de laudă despre orele și elevii care le oferă. 

Avenor College: Ce te-a surprins la lucrul în acest proiect?

Alexandra: Am fost surprinsă de cât de repede s-au mobilizat voluntarii pe care i-am recrutat. Toți și-au respectat sarcinile, nu au existat întârzieri și totul a mers ca și uns. 🙂 

Avenor College: Ce ați descoperit despre voi, ca echipă, lucrând la acest proiect?

Alexandra: Eu, împreună cu echipa de voluntari, am descoperit că lucrurile pot merge „strună” atât timp cât fiecare își respectă programul și atribuțiile. În plus, ne-am apropiat ca echipă și prieteni în același timp. 

Avenor College: Care sunt principalele beneficii aduse de proiectul vostru comunității Avenor?

Alexandra: Pe lângă ajutorul oferit colegilor mai mici, consider că acest program îi aduce împreună pe elevii din ani diferiți, având oportunitatea de a se cunoaște mai bine și de a afla noi perspective.