24 Oct
2019
Cum construim medii de învățare

Aveți un copil de 2 sau 3 ani? Vă gândiți să-l înscrieți la grădiniță în această toamnă? Vă invităm să aflați mai multe despre lucrurile importante atunci când începeți grădinița. Coordonatorul educațional al Avenor Nursery, Tania Răduță, explică într-o scrisoare deschisă adresată părinților modul în care mediul de învățare construit de echipa noastră ajută fiecare copil să învețe și să se dezvolte.

„Dragi părinți,

Crearea unui mediu care să permită fiecărui copil să se simtă în siguranță, să se joace, să exploreze și să învețe este un aspect cheie în curriculumul Early Years Foundation Stage. Acest lucru, împreună cu o perioadă de acomodare atent pregătită pentru fiecare copil, în funcție de propriile interese și nevoi, fac ca primele zile de grădiniță să fie cât mai ușoare pentru copii și, de asemenea, pentru părinții care sunt uneori mai emoționați decât copiii.

Curriculum-ul nostru oferă activități în limba engleză captivante, amuzante și în același timp relevante pentru dezvoltarea copilului de vârstă preșcolară. Acesta este construit în jurul a patru principii ce pot fi „simțite” din momentul în care intrați în grădinița noastră.

Un mediu educațional stimulant susține dezvoltarea copilului în toate cele șapte arii de învățare. Este centrat pe copil și are trei componente importante: cadrul emoțional ce reprezintă atmosfera mediului de învățare, spațiile interioare cu resursele disponibile care susțin activitățile inițiate de copii și profesori și spațiul exterior care încurajează mișcarea, creativitatea și explorarea.

Oferirea unui mediu propice pentru fiecare copil poate fi dificilă, dar în același timp plină de satisfacții pentru profesori și copii, deoarece beneficiază de activități diferențiate concepute sau inițiate în conformitate cu propriile interese. Este nevoie de planificare riguroasă și multă atenție la detalii.

Ne asigurăm că fiecare copil se simte bine-venit și le acordăm timp pentru a forma o legătură emoțională cu profesorii lor.

Prețuim unicitatea fiecărui copil. Înțelegem și respectăm aportul fiecare copil în termeni de cultură, limbă, tip familial sau credințe. De asemenea, constatăm că fiecare copil învață altfel în fiecare zi. Observăm modele diferite în jocul lor, iar noi le oferim oportunități de a se implica în învățarea activă prin explorare. De asemenea, transformăm greșelile în oportunități de învățare, îi încurajăm să își recunoască calitățile unice și îi susținem pentru a-și face prieteni noi și pentru a forma și menține relații pozitive.

Numai prin relațiile pozitive copiii învață să fie puternici și independenți. Ne asigurăm că fiecare copil se simte bine-venit și le acordăm timp pentru a forma o legătură emoțională cu profesorii lor. În același timp, profesorii construiesc relații pozitive cu părinții prin feedback și comunicare eficientă. Ascultăm părinții și copiii, luăm în considerare feedback-ul primit și acest lucru ne motivează să ne autodepășim în mod constant.

Fiecare copil are dreptul la învățare și dezvoltare. Acest lucru va rezulta doar din interacțiunea celorlalte trei principii descrise mai sus. La Avenor Nursery, echipele didactice și non-didactice învață unele de la altele și lucrează  cu pasiune pentru a asigura starea de bine și progresul copiilor. Avem în vedere principalele arii de învățare atunci când planificăm fiecare activitate în parte pentru copii (Dezvoltare personală, socială și  emoțională, Dezvoltare psihomotorie și Comunicare și Limbaj) pentru a pune bazele ariilor specifice de învățare (Scriere și Citire, Matematică, Cunoașterea mediului înconjurător și Artă și Design) pentru preșcolari.

Nu este greu să urmezi sau să adaptezi un curriculum; cel mai important este să creezi o cultură a învățării pe baza principiilor fundamentale. În acest fel, copiii, părinții și profesorii pot sărbători succesul și continua călătoria de învățare.”

Toate cele bune,

Tania RĂDUȚĂ, Coordonator Educațional Avenor Nursery



Comentarii ()

Adaugă un comentariu

Grădinița Școala