30 Jan
2020
Leadership în învățare: dezvoltarea gândirii critice

Cristina Bumboiu, profesor de limba engleză la Avenor College și coordonator al departamentului de Limba engleză, este unul dintre membrii echipei de leadership implicați într-un program internațional de training dedicat liderilor în educație. Astăzi, Cristina ne vorbește despre proiectul ei, „Improving Critical Thinking Skills”.

Avenor College: Ne poți descrie pe scurt proiectul tău?

Cristina Bumboiu: Gândirea critică se traduce prin gândirea clară și liberă. Atunci când un elev deprinde o nouă abilitate, aceasta nu se bazează pe acumularea de informație, ci pe dezvoltarea capacității de a procesa informația. Sub umbrela gândirii critice pot intra o mulțime de abilități: de la învățarea unei noi limbi, până la înțelegerea unui context cultural sau social care a dus la dezvoltarea unei anumite culturi. De aceea, proiectul meu se bazează utilizarea unor strategii de învățare „vizibilă” care să-i ajute pe elevi să selecteze și mai apoi să analizeze informația. Acestea sunt procese ale gândirii de care cetățenii viitorului au nevoie.

A.C.: Cum ți-a venit ideea proiectului și care este impactul lui în viața academică a elevului?

C.B.: Cred că, în societatea modernă, abilitatea de a gândi critic și de a colabora cu ceilalți în procesul de învățare are un rol important în viața elevilor de azi, antreprenorii de mâine. Gândirea critică este o calitate esențială atât în viața personală, cât și în cea profesională, deoarece facilitează transmiterea propriilor idei și înțelegerea ideilor altora, iar comunicarea devine mult mai clară și productivă. 

Dezvoltând această abilitate în anii de școală, elevilor le este mult mai ușor să-și creeze propriul traseu de învățare și să-și contureze propriul viitor, deoarece au capacitatea de a înțelege în ansamblu fiecare materie nouă cu care se întâlnesc, pot face conexiuni între informațiile deja acumulate și cele noi, iar mai apoi devin siguri pe ei și au capacitatea să facă propriile alegeri.

A.C.: Care sunt rezultatele pe care le vizezi până la finalul acestui proiect? 

C.B.: Rezultatele pe care le vizez depășesc latura academică a vieții elevului, activitățile alese îi vor ajuta pe elevi să caute și să găsească esența fiecărei noi informații, dincolo de suprafață sau de prima impresie. Acest lucru înseamnă că ei vor putea să analize orice situație din perspective multiple în așa fel incat sa poată lua cele mai bune decizii pentru viitor. 

În final, dezvoltarea gândirii critice nu aduce un beneficiu imediat doar elevului, ci și comunității din care acesta face parte. Acesta va fi capabil, la finalul anilor de studiu, să pună întrebări relevante fără să se teamă de reacția celorlalți, să-și argumenteze punctul de vedere, să coopereze cu colegii săi pentru a rezolva o problemă, să facă schimb de idei și să accepte puncte de vedere diferite, acestea fiind caracteristici globale ale unui cetățean al secolului 21.

Alături de Cristina Bumboiu, alți șase profesori ai școlii noastre participă la programul National Professional Qualification for Middle Leaders (NPQML). Acest curs îi ajută să își dezvolte abilitățile, cunoștințele și încrederea de care au nevoie pentru a conduce o echipă performantă într-o școală internațională și pentru a îmbunătăți practica la clasă. Pe parcursul programului de training, profesorii noștri pregătesc câte un proiect menit să răspundă unei nevoi a departamentului pe care îl reprezintă. Vă invităm să urmăriți pe blogul nostru seria de interviuri despre proiectele NPQML ale profesorilor Avenor College.  

Un alt interviu din serie: Leadership în învățare: impactul tehnologiei la clasă


Comentarii ()

Adaugă un comentariu

Grădinița Școala