Conectarea cu profesorii prin aplicația Zoom îi ajută pe copiii de grădiniță să-și exprime emoțiile în această perioadă? Cum poate grădinița Avenor să ofere copiilor oportunități de a dezvolta în continuare relații cu cei dragi, chiar și online? Cum putem veni în sprijinul părinților în noua eră a învățării de la distanță? Acestea sunt întrebările pe care i le-am adresat Ioanei Botez, consilier la grădinița Avenor, pentru a ne oferi o imagine de ansamblu asupra importanței dezvoltării relațiilor și gestionării emoțiilor prin diferite instrumente de învățare online.

Avenor College: Discuțiile cu profesorii prin aplicația Zoom îi ajută pe copii să-și exprime sentimentele în această perioadă?

Ioana Botez: Exprimarea emoțiilor, mai ales în contextul actual, este esențială pentru starea noastră de bine. În absența discuțiilor față în față și a interacțiunilor sociale, suntem destul de norocoși să beneficiem de o mulțime de aplicații care ne ajută să ne conectăm. Iar conexiunea este esențială pentru a face față valurilor de incertitudine care apar. Și nu vorbesc doar despre copii, ci despre noi toți.

Comunicarea în cadrul întregii comunități Avenor poate fi continuată cu răbdare, sprijin și empatie prin utilizarea tehnologiei. Deci, fie că vorbim despre utilizarea unui smartphone pentru apeluri video sau aplicații specifice de comunicare (cum ar fi Zoom), dacă simțiți că ajută, atunci chiar sunt de ajutor. Dorul profesorilor pentru copii, al copiilor pentru profesori și al părinților pentru rutina în care revin la echilibrul dintre implicarea lor și susținerea oferită de grădiniță sunt doar câteva subiecte sensibile care pot fi explorate în timpul întâlnirilor de dezvoltare socială și emoțională prin intermediul aplicației Zoom.

Cred că noi, în calitate de educatori, ar trebui să sprijinim familiile care folosesc toate instrumentele tehnologice disponibile pentru gestionarea emoțiilor puternice, dar trebuie să fim atenți să găsim o combinație sănătoasă între activitățile online și offline pentru a evita expunerea în exces pentru noi toți în fața ecranelor.

Avenor College: Cum poate grădinița Avenor să ofere copiilor oportunități de a avea în continuare grijă de relațiile cu cei dragi, chiar și online?

Ioana Botez: Întrucât construirea relațiilor nu este doar unul dintre cele trei obiective principale ale dezvoltării sociale, emoționale și personale, cât și unul dintre motivele principale pentru care părinții își înscriu copiii într-un cadru educațional, grădinița Avenor se gândește constant la noi modalități de conectare a copiilor, părinților și profesorilor. Am început prin a ne trimite mesaje reciproc prin WhatsApp cu noutăți din timpul nostru petrecut acasă. Apoi, am continuat să trimitem recomandări de învățare prin e-mail pentru a extinde conexiunea și a viza toate ariile de dezvoltare.

Am discutat apoi la telefon pentru a colecta feedback și sugestii de la persoanele care se confruntă cu cea mai mare provocare: părinții. În această săptămână, testăm Zoom Circle Times cu copii și părinți și, după ce am avut două sesiuni cu grupele Nursery Blue (3 – 4 ani) și Year 1 Blue (5 – 6 ani), vă pot spune că o parte din bucuria pe care toată lumea și-a exprimat-o este legată de a se vedea și de a vorbi din nou cu ceilalți. Avem în vedere întâlniri în grup restrâns prin Zoom pentru a le permite copiilor să-și dezvolte în continuare relațiile și să fie într-un dialog constant cu părinții, deoarece doar împreună putem găsi cele mai bune soluții de socializare pentru comunitatea Avenor Nursery.

Avenor College: Cum vine grădinița Avenor în ajutorul părinților în noua eră a învățării online? 

Ioana Botez: Susținerea părinților este una dintre prioritățile noastre în această perioadă, deoarece suntem conștienți că o mare parte din lucrurile pe care le facem în grădiniță cu copiii – supraveghere, activități educaționale, organizarea rutinelor zilnice -, sunt acum gestionate de acești eroi ai actualei realități, care trebuie să jongleze cu joburi, copii, activități casnice și vieți personale. Trăim vremuri în care avem nevoie de multă flexibilitate, înțelegere și răbdare, deoarece nu este ușor pentru niciunul dintre noi, nici măcar pentru adulți. Un mod în care sprijinim părinții de la grădinița Avenor este planificarea de activități săptămânale recomandate care se potrivesc obiectivelor educaționale ale fiecărei categorii de vârstă pentru a nu deveni copleșiți de resursele educaționale gratuite disponibile pe internet.

Un alt mod în care îi ajutăm pe părinți să facă față situației actuale este menținerea comunicării prin  conversații telefonice, mesaje WhatsApp, apeluri video, sesiuni de Zoom și abordări personalizate pentru a satisface nevoile lor particulare. Feedback-ul este esențial în identificarea nevoilor fiecărei familii și pentru a le face viața mai ușoară. Pentru că totul se rezumă la acest lucru: a face viața părinților mai ușoară în această perioadă de autoizolare.

Planificăm cu atenție activități practice care nu necesită timp în fața ecranului și se bazează pe abilitățile de viață independentă ale copiilor. În viitor, avem în vedere seminarii „Suport” cu părinții și multe alte pachete de activități practice concepute de echipa noastră pentru a sprijini educația copiilor și starea de bine a părinților.