Cu 20 de ani de experiență în domeniul educației, grădinița Avenor face încă un pas înainte pentru a crea un impact semnificativ: campusul Avenor Greenfield își deschide porțile pentru a primi copii cu vârsta cuprinsă între 3 și 6 ani. Aici, copiii  își vor începe călătoria de învățare într-o clădire care asigură dezvoltarea într-un un mediu ofertant, având la dispoziție și împrejurimile pădurii Băneasa.

Vă invităm să citiți acest articol scris de Tania Răduță – Academic Learning Lead, și Cristina Farcaș – Acting Head of Nursery, care ne împărtășesc câteva gânduri despre parcursul pe care grădinița Avenor l-a urmat pentru a ajunge în această nouă etapă de dezvoltare. 

 

Tania și Cristina, aveți mulți ani de experiență în domeniul educațional și știți că aceste schimbări aduc provocări și oportunități. Cum va contribui mediul dinamic din campusul Greenfield la dezvoltarea copiilor? 

Cristina Farcaș: Suntem pregătiți să asigurăm aceeași experiență pentru fiecare copil, deoarece curriculumul britanic, Early Years Foundation Stage & Statutory Framework for Key Stage 1, alături de valorile Avenor, vor rămâne punctul central, comun, al ambelor sedii ale grădiniței. Pentru noi aceasta nu este o schimbare, ci un pas următor de dezvoltare, deoarece vom deveni o versiune mai bună a ceea ce grădinița Avenor deja oferă comunității din București.

Campusul din Greenfield are farmecul său unic și va oferi copiilor o serie de avantaje, precum: ocazia de a beneficia de pădurea din proximitatea campusului, atmosfera vibrantă din campus, oportunitățile de tranziție la școala primară, dar și de evenimentele de comunitate mari. Experiența mea profesională non-formală m-a modelat să văd oportunitățile din jur, iar în acest caz primele lucruri pe care le observ sunt: ​​un campus școlar complet și o vedere spectaculoasă spre pădure.

Tania Răduță: Cu toții vom beneficia de această schimbare pentru care ne asumăm riscul de a greși și de a o lua apoi de la capăt în ziua următoare, perseverând și devenind mai rezilienți. Metoda “încercare – eroare” este una pe care adulții o pot face în mod conștient, iar copiii o fac prin joacă. Atâta timp cât noi, ca modele, suntem deschiși să îmbrățișăm necunoscutul și să învățăm din fiecare situație nouă, copiii vor vedea că există întotdeauna diverse posibilități și soluții; trebuie doar să fie găsite. Prin urmare, am încredere că cei mici vor învăța despre posibilități și despre găsirea de soluții diferite la provocări. Desigur, vom asigura consecvența prin rutină, reguli de siguranță și alte aspecte educaționale și, de asemenea, vom expune copiii la situații noi și schimbări în rutină întrucât acestea reprezintă pentru noi un obiectiv educațional.

 

La Avenor co-creăm cel mai bun viitor posibil. Aceasta este misiunea noastră. Cum veți îndeplini, ca educatori, această misiune având în vedere noua comunitate: copii, părinți și profesori?

Tania Răduță: Pas cu pas, având mereu în vedere unicitatea fiecărui copil. Ne vom bucura de fiecare moment în parte, având însă permanent în minte pașii următori. Cu multă răbdare și grijă în tot ceea ce facem. Prin construirea de relații, planificarea activităților diferențiate și comunicarea cu părinții, principalii noștri parteneri în educație.

Cristina Farcaș: Da, co-creăm, împreună, în interiorul și în afara școlii. Aceasta este partea din declarația noastră de misiune care poate fi tradusă în „când vom crește, vom face diferența, vom avea impact”. Și pentru că „este nevoie de un sat pentru a crește un copil” vor contribui toți adulții din viața lor, părinții și personalul educațional. Suntem curioși să cunoaștem noile familii și să colaborăm prin evenimente, feedback, urmărirea progresului, oferirea de sprijin părinților și prin orice modalitate va fi nevoie.

 

Pornind de la binecunoscuta expresie „ceva vechi, ceva împrumutat și ceva nou” definiți principalele caracteristici ale grădiniței Avenor din campusul Greenfield.

Tania Răduță: Cu siguranță, primul cuvânt care îmi vine în minte pentru ceva „vechi” este experiența pe care o avem în adaptarea curriculum-ului britanic la identitatea grădiniței. Vom profita de campusul din Greenfield și îi vom „împrumuta” energia și atmosfera minunată generată de micii Avenorieni. Și acum, pentru partea „nouă”, mă gândesc la șansa de a transforma timpul în aer liber într-un timp petrecut în pădure și, de asemenea, de a oferi copiilor șansa de a se imagina în diferite etape de învățare, de la grădiniță până la liceu. 

Cristina Farcaș: Liderii echipei sunt „vechi” și după toți acești ani petrecuți împreună își continuă misiunea de a modela vieți. Unii profesori noi provin din alte sisteme educaționale și noi „împrumutăm” experiențele lor diferite pentru a satisface varietatea de nevoi pe care le are fiecare copil. Suntem entuziasmați să fim în fața „noilor” resurse educaționale, mobilier, personal de sprijin și mirosul noului campus.

 

Sunteți expuse zilnic la diferite modalități de joacă. Așadar, Tania, Cristina, a venit și rândul vostru să vă implicați într-un joc imaginar și să vă gândiți la următoarele întrebări: Care va fi impactul noii grădinițe din Greenfield asupra viitorului Avenor College? Puteți asocia un cuvânt specific naturii cu această călătorie parcursă de grădinița Avenor?

Tania Răduță: Cu siguranță impactul va fi semnificativ întrucât vom începe să modelăm noi generații de copii, într-un alt mediu nou. Vom învăța cum să integrăm toate activitățile grădiniței ținând cont de ritmul dinamic specific școlii, potrivind fiecare piesă ca un puzzle. Acest lucru ne va ajuta să creștem și mai mult și să fim interconectați ca întreg.

Natura este atât de inspirațională încât nu pot să nu mă alătur jocului și să răspund cu plăcere la cea de a doua întrebare. De fapt, chiar acum mi-a venit o idee în minte. Cu mult timp în urmă, când ne-am mutat în sediul din Cașin, în locul de joacă era un copac minuscul cu puține crengi și frunze care aveau o  formă frumoasă, și ne-am dat seama că era de fapt un arbore Ginkgo Biloba. De-a lungul timpului, acest copac mic a crescut odată cu grădinița Avenor. S-a transformat într-un copac puternic, înalt, care protejează copiii de zilele însorite. De asemenea, a devenit parte din timpul nostru în aer liber și din predare: împreună cu copiii ne uităm la schimbările sezoniere, culegem frunzele galbene toamna și creăm diverse lucrări din ele. De fapt, am chiar un folder în laptop cu imagini ale copacului în diferite anotimpuri. Prin urmare, revenind la întrebare, acum mă gândesc că poate ar trebui să plantăm și un Ginkgo Biloba în campusul din Greenfield.

Cristina Farcaș: Nu doar copiii de la grădiniță vor beneficia de învățare într-un campus școlar complet, ci și cei mai mari. Cercetașii au o vorbă: „cel mic învață de la cel mai mare, iar cel mai mare îl protejează pe cel mic”. Ce este mai benefic atunci când îi privești pe copii ca pe viitori adulți decât să știi că vor avea capacitatea de a avea grijă unul de celălalt? În ceea ce privește a doua întrebare, mă gândesc cu siguranță la păsările care se hrănesc între ele pentru a supraviețui și învață să zboare de la cele mai experimentate. Abia aștept ca Viorel Căpățînă, colegul nostru Profesor de Geografie și Global Perspectives, să le arate celor mici păsările din pădure.

 

În 2022, Grădinița Avenor a adăugat un nou capitol în istoria sa, când și-a deschis porțile în campusul Greenfield pentru prima grupă de grădiniță, o grupă de Year One (copii de la 5 la 6 ani). Prin urmare, urmând un traseu atent creat, în septembrie 2023 sunt așteptate să se alăture trei grupe de copii cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani. Aici, vom continua experiența de 20 de ani a Grădiniței Avenor de a oferi educație timpurie de excepție, conform curriculum-ului britanic cu predare în limba engleză. 

 

Înscrie-te acum la un tur pentru a afla mai multe informații despre noua grădiniță Avenor, din campusul nostru din Greenfield.